راز هدف قرار دادن رسانه ها در غزه؛ خشم یا ترس

رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به نوار غزه برای پنهان کردن جنایت هایش رسانه های داخلی و بین المللی را هدف قرار داده است که در پشت این اقدام صهیونیستها رازی نهفته است.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در روزهای آغازین بر هدف قرار دادن رسانه ها متمرکز بود و این روند را برای محدودکردن انتقال تصاویر از وضعیت نوار غزه و واقعیت موجود در آن ادامه داده است تا راویتگری برای آن نباشد.

 

در طول 9 روز گذشته، تعداد موسسه ها و نهادهای مطبوعاتی مورد هدف موشک های صهیونیستی قرار گرفتند و تخریب شدند، از جنگ تابستان 2014 میلادی که 51 روز به طول انجامید، بیشتر است.

 

رژیم صهیونیستی معتقد است که هدف قرار دادن رسانه هایی که واقعیت را منتقل می کند، به آنها کمک می کند تا جنایت های جنگی و کشتارهای مرتکب شده را پنهان کند. به همین دلیل دولت اشغالگر تلاش می کند تا رسانه ها را ساکت کند و از انتشار اخبار و تصاویر مربوط به قتل عام ها و انتقال آنها یکی پس از دیگری جلوگیری کند.

 

هدف قرار دادن برج های رسانه ای

سازمان گزارشگران بدون مرز 17 می 2021 در بیانیه ای فاش کرد که رژیم صهیونیستی مقر 23 رسانه داخلی و بین المللی از جمله دفتر شبکه الجزیره و خبرگزاری آمریکا آسوشیتدپرس را منهدم کرد.

 

در 15 می 2021، جنگنده های اسرائیلی با چهار موشک «برج الجلاء» در منطقه الرمال در شهر غزه را تخریب کردند. پس از اینکه به ساکنان آن و کارمندان شرکت‌های موجود در این برج 10 دقیقه فرصت تخلیه دادند.

 

این برج در خیابان المختار در شهر غزه قرار دارد که دفتر شبکه الجزیره و آسوشیتدپرس در آن است. علاوه بر آن، ایستگاه های رادیویی محلی و شبکه های اینترنتی، دفاتر پزشکان و وکلا، دفترهای جمعیت های خیریه در این برج هستند.

 

رژیم صهیونیستی در سومین روز حملات خود «برج الشروق» را در خیابان عمر المختار که از 14 طبقه تشکیل شده بود، تخریب کرد. این برج شامل تعدادی از دفاتر شرکت ها، برخی از موسسه های مطبوعاتی در غزه از جمله رادیو الاقصی، شبکه ماهواره ای الاقصی، دفاتر رسانه و پاساژ تجاری است.

 

رژیم صهیونیستی همچنین «برج هنادی» و «برج الجوهرة» را که متشکل از 9 طبقه است، تخریب کرد. این برج مسکونی در خیابان الجلاء در مرکز نوار غزه قرار دارد و تعدادی از دفاتر رسانه ای و مطبوعاتی در آن مستقرند.

 

گزارشگران بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرد: پس از هدف قرار دادن رسانه های غزه، شکایت به دادگاه بین المللی کیفری ضد رژیم صهیونیستی انجام شد و خواستار تحقیق دراین باره شد. هدف قراردادن رسانه می تواند جنایت جنگی باشد.

 

شبکه رسانه ای الجزیره قطر اعلام کرد: رژیم صهیونیستی روز شنبه دفتر این شبکه را در یک برج مسکونی در غزه تخریب کرد. این اقدام یک رفتار وحشیانه است تا از افشای واقعیت جلوگیری کند.

 

راز هدف قرار دادن

 

«یونس ابوجراد» روزنامه نگار و پژوهشگر سیاسی فلسطینی معتقد است که رازی که در پشت هدف قرار دادن ای رسانه ها نهفته است، این است که رسانه ها آینه ای هستند که اشغالگران زشتی جنایت ها و تجاوزات شان را بر بی گناهان و غیرنظامیان در نوار غزه می بینند.

 

ابوجراد تاکید می کند که رسانه ها توانستند جنایت های اشغالگران را فاش کنند و قتل عام بی گناهان را منعکس کند. همچنین داستان های تاثیرگذار انسانی بی شماری را از این واقعیت ها به زبان های مختلف جهان بسازند. این حرکت تاثیر بسیاری بر علاقه مندان به این مسئله و همدردی با آنها دارد. همچنین چهره اشغالگر صهیونیستی را به عنوان قاتل کودکان بی گناه  نشان می دهد.

 

ابوجراد معتقد است که رسانه های فلسطینی سپری محافظ برای ملت فلسطین در غزه در برابر تبلیغات سیاه صهیونیست هاست. رژیم صهیونیستی جنگ روانی را از طریق رسانه های تبلیغاتی و ادعاهای موهوم علیه ملت فلسطین در نوار غزه به راه انداخته است.

 

ابوجراد می گوید: معتقدم رسانه های فلسطین نقش مهمی در افزایش توانایی مقاومت فلسطین و تقویت جبهه داخلی مقاومت با نشان دادن واقعیت درباره توجه گسترده مردم نسبت به گزینه مقاومت دارند.

 

این روزنامه نگار می گوید: هدف قرار دادن رسانه ها به همین دلیل سیاسی است. رژیم صهیونیستی برای ساکت کردن صدای قوی رسانه ها به  هدف قراردادن آنها روی آوردند.

 

برهمین اساس می توان گفت که با مقایسه قرار دادن جنگ کنونی و جنگ های پیشین، رژیم صهیونیستی تفاوتی بین رسانه های محلی و بین المللی قائل نمی شود. در گذشته هدف قرار دادن رسانه های محلی برای این بود که نهادهای وابسته به گروه های فلسطینی بودند، اما این بار هدف قرار دادن رسانه های بین المللی نشان از افزایش خشم و خوی وحشیانه این رژیم دارد.

 

 

 

کد خبر 1057730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha