سیاست زدگی و سیاسی کردن مباحث اجتماعی بزرگترین آسیب این مملکت است

جمالی پور گفت: متأسفانه سیاست زدگی و سیاسی کردن مباحث اجتماعی بزرگترین آسیب این مملکت است و این مدل ما را به ناکجاآباد می برد و مشکل جامعه را افزون می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ان شاالله شرایطی پیش آید معیشتی خانواده در حد مناسب تأمین شود و باید دولتمردان و مسئولان تلاش کرده و فضا را طوری مدیریت کنند اقتصاد خانواده که بحران زا است و می تواند معضل درست کند، مورد توجه جدی واقع شود.

 

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزی ادامه داد: پایه و اساس زایش معضلات اجتماعی همین کانون است و اگر توجه نکنیم می تواند برای جامعه پرخطرباشد.

 

وی اضافه کرد: غفلت از معضلات اجتماعی خطرات بزرگی را برای همه ما حتی آنها که فکر نمی کنند هیچگاه با این پدیده مواجه شوند، به دنبال دارد و این امر عزم همگانی نیاز دارد و این امر از دایره یک سازمان خارج است و باید سایر بخش ها کمک کنند.

 

جمالی پور اعلام کرد: در بحث دانش آموزی و مدیریت این موضوع، باید کارهای بزرگی شود کار جزیره ای هم در این حوزه جواب نمی دهد و باید عزم عمومی و مشارکت عمومی در این مسئله شکل گیرد و سهم بندی برای افراد و بخش ها صورت گیرد و افراد باید در ایفای این سهم حضور یابند.

 

وی تصریح کرد: باید دستگاه ها را پای کار آوریم، گاهی آمارها با واقعیت های کف جامعه متفاوت است و ما از کف جامعه متوجه نتیجه کار می شویم بنابراین نیاز است کارگروهی تشکیل شود و ان شاالله همه همکاری جدی داشته باشند.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: برای اینکه این کار را درست پیش ببریم باید از همه توان ها استفاده کنیم و نقش رسانه ها هم در این حوزه اهمیت دارد و باید از بخش اقتصادی هم به عنوان حامی استفاده کنیم.

 

وی گفت: در خصوص دانش آموزانی که در مدارس دچار معضلاتی هستند، باید علت ها بررسی شود و اگر علت اقتصادی است باید برای بخش اقتصادی مسئولیت اجتماعی تعریف شود.

 

جمالی پور اظهار کرد: نقش خانواده ها و انجمن اولیا و مربیان هم در این حوزه مهم است و باید از ظرفیت این انجمن به خوبی استفاده شود و در واقع در این مسئله باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد تا ان شاالله به نتیجه مطلوبی رسید.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه سیاست زدگی و سیاسی کردن مباحث اجتماعی بزرگترین آسیب این مملکت است و این مدل ما را به ناکجاآباد می برد و مشکل جامعه را افزون می کند و ما امروز دچار آفت سیاسی غیرخردمندانه هستیم.

 

استاندار قزوین یادآور شد: اعتمادسازی مهمترین عنصر هر کاری است و باعث همکاری همگان می شود و ما امروز در بخش اعتمادسازی با چالش مواجه هستیم و کلام ما نفوذ ندارد زیرا منافع جریانی بر منافع ملی حاکم شده است.

 

کد خبر 1057759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha