احیا و مرمت ٢۱ رشته قنات در منطقه مرزی درح

جوادی گفت: با اجرای سند توسعه منطقه مرزی درح ۲۱ رشته قنات احیا و مرمت می شود.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه سند توسعه درح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام (ره) بازسازی و مرمت ۲۱ رشته قنات در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود: از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی هفت رشته قنات با متراژ هزار و ۷۴۸ متر با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال به پایان رسیده است.

 

جوادی گفت: از این میزان اعتبار تخصیص یافته بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، مدیریت بحران و ملی (سال ۹۸-۹۹) توسط مدیریت جهاد کشاورزی تخصیص یافته و مبلغ سه میلیارد ریال هم توسط کمیته امداد (ره) در سال ۹۸ تخصیص یافته است.

 

به گفته وی از سند ذکر شده تعداد ۱۴ رشته قنات دیگر باقیمانده که در صورت تخصیص و تامین اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در تفاهم نامه سند طرح توسعه درح احداث و بازسازی ۱۲باب استخر هم پیش بینی شده و تاکنون ۶ باب استخر با حجم ۶۷۰ متر مکعب با اعتبار دولتی ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال احداث شده است.

 

جوادی افزود: از این میزان اعتبار هزینه شده بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه و ۲۶۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد امام (ره) تخصیص یافته است.

 

وی تأکید کرد: از سند طرح توسعه درح تعداد ۶ باب استخر دیگر با حجم ۶۷۰ متر مکعب باقی مانده که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

کد خبر 1057779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha