انجمن  های کتاب در شهرستان  های استان فارس،  زیرساختی مردمی را در راستای فرهنگ سازی کتابخوانی بوجود آورده اند

سهرابی گفت: انجمن های کتاب در شهرستان های استان فارس که زیرساختی مردمی را در راستای فرهنگ سازی کتابخوانی بوجود آورده است بایستی به هم اندیشی، هماهنگی، سازماندهی و ساماندهی پویش ها و همراه سازی مردمی بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: انجمن  های کتاب در شهرستان  های استان فارس که زیرساختی مردمی را در راستای فرهنگ سازی کتابخوانی بوجود آورده است بایستی به هم اندیشی، هماهنگی، سازماندهی و ساماندهی پویش ها و همراه سازی مردمی بپردازد، یکی از سنجه های آن را می توان درخشش در جشنواره کتابخوانی همچون پایتختی کتاب ایران، روستاها و عشایر دوستدار کتاب، مروجین کتاب و از همه مهم تر جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: از آن جا که آینده سازان کشور، کودکان و نوجوانان هستند و هر گونه سرمایه گذاری به ویژه در زمینه های فرهنگی می تواند آینده کشور را بسازد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه های ویژه ای همچون جام باشگاه های کتابخوانی را برای آنان برگزار می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: کودکان و نوجوانان می توانند با شرکت در این جشنواره، نه تنها از مزایای آن همچون تخفیف های ویژه جشنواره در خرید کتاب بهره گیرند که با حضور در این جشنواره، کارکردها و پویش های گروهی و همچنین به توانمندی و بالا بردن هوش اجتماعی خود نیز دست بیابند.

وی با اشاره به راه اندازی انجمن کتاب در همه شهرستان های فارس افزود: گروه های کتابخوان کودک و نوجوان پس از ثبت گروه خود به عنوان یک باشگاه کتاب خوان، می توانند آثار خود را در قالب های نامه ای به نویسنده، فیلم موبایلی و بهترین کتاب از نگاه کودکان به انجمن کتاب شهرستان خود که دبیرخانه شهرستانی جشنواره است، بفرستند و انجمن ها نیز تا نیمه تیرماه جاری فرصت دارند تا افزون بر شناسایی پنج اثر در هر سه بخش، پنج باشگاه برتر کتابخوانی شهرستان را نیز شناسایی و به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

خاطر نشان می شود، دوست داران برای آشنایی با این جشنواره، ثبت باشگاه و دیدن فهرست سه هزار کتاب برتری که جشنواره با تخفیف ۵۰ درصدی برای اعضای باشگاه ها شناسانده است، می توانند از سامانه bookpromotion.ir دیدن کنند.

 

 

کد خبر 1057842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha