پرورش گیاهان دارویی  در فضای سبز مرکز فنی و حرفه ای

مدیر مرکز فنی و حرفه ای فاروج گفت: برای استفاده بهینه از فضای سبز، کشت گیاهان دارویی در آن انجام شد تا علاوه بر فرهنگ سازی، بهره برداری از این محصولات هم در قالب کارگاه های فعال مرکز انجام شود.

«احمد دلیر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: با هدف ترویج فرهنگ کشت گیاهان دارویی، 600 اصله اسطوخودوس و گل گاوزبان در فضای سبز محوطه مرکز کشت شد.

 

مدیر مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فاروج افزود: این کار با همکاری و تامین نشاء از سوی یکی از واحدهای تولیدی مرتبط با عرقیات و گیاهان دارویی انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه در مرکز شهر فاروج هفت کارگاه با 70 حرفه فعال است، افزود: با توجه به فعال بودن کارگاه بسته بندی و خشک کن محصولات کشاورزی، این کشت ها می تواند به رونق این فعالیت ها کمک کند.

 

دلیر افزود: هفت کارگاه فعال شهرستان شامل کشاورزی، بسته بندی مواد غذایی، خشک کن محصولات کشاورزی، کارگاه عمران، کارگاه برق و اتوماسیون، کارگاه مکانیک، کارگاه کارآفرینی و کسب و کاراست که 70 حرفه را پوشش می دهد.

 

ظرفیت اسمی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فاروج که در سال 90 راه اندازی شده، 100 هزار نفر ساعت با  تعهدات آموزشی به تناسب امکانات موجود در مرکز سالانه بین 80 هزار تا 86 هزار نفر ساعت است.

 

کد خبر 1057882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha