ناامیدی پاسخگوی مشکلات کشور نیست/ مکتب قوی اسلامی عامل عزتمندی

حجت الاسلام موسوی گفت: ناامیدی و دلسردی پاسخگوی نظام نیست و باید با انرژی و همبستگی برای حل آن کمک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، انتخابات نماد دموکراسی و مردم سالاری است و امسال به لحاظ شرایط خاص اقتصادی کشور و توطئه های پیچیده دشمنان انتخابات مهم و سرنوشت سازی را برای کشور خواهیم داشت و تلاش مسئولان و افراد صاحب نفوذ در ایجاد شرایط برای حضور حداکثری است.

 

گرچه دشمن ظرفیت های رسانه ای خود را برای ناامیدی ملت ایران بکار گرفته و نابسمانی ها داخلی را بزرگ کرده و کارآمدی ها را کوچک شمرده است اما واقعیت حفظ نظام و حراست از خون شهدا است.

 

بررسی ها و مطالعات حکایت از کاهش مشارکت داشته اما باید بپذیریم با وجود ناکارآمدی ها اما توطئه دشمن بر براندازی نظام و بروز چالش های گسترده و بیشتر خواهد بود.

 

تقویت حضور مردم در انتخابات و شایسته گزینی نقش موثری در برون رفت از مشکلات و چالش های اصلی نظام خواهد داشت پس بیاییم با همت و تلاش خود را مسیر را برای آینده روشن کشور فراهم سازیم.

 

برای بررسی بیشتر اهمیت موضوع انتخابات و حضور حداکثری مصاحبه و گفتگویی با شخصیت فرهنگی، کارشناس مسائل دینی و سیاسی، حجت الاسلام سید «جانمراد موسوی» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه مرکزی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده که پاسخ سوالات را به صورت تفضیلی و مفصل بیان کرده اند.

 

*دستاوردهای حضور حداکثری در انتخابات برای کشور و نظام چیست؟

 

انتخابات یک فرصت برای مشارکت و نمایش دموکراسی در کشور است و مردم سهم خود را در مدیریت کشور مشخص کرده و با این وجود در انتخاب یک فرد اصلح و توانمند در حوزه های مختلف تلاش می کنند.

 

حضور حداکثری در این عرصه موجب عزتمندی و شکوه کشور و پاسداشت حرمت خون شهدا و تلاش رزمندگان خواهد بود و مسیر پیشرفت کشور را در عرصه های داخلی و بین المللی فراهم می کند.

 

حضور در انتخابات در نگاه قرآن نیز مورد توجه بود و افراد به مشورت برای مدیریت و طی مسیر به این مقوله در زندگی اجتماعی نیاز دارند.

 

*چطور مردم برای حضور در انتخابات با وجود ناکارآمدی ها باید انگیزه پیدا کنند؟

 

گرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما مردم با حضور حداکثری در انتخابات و ایجاد فضای امیدوارانه دشمن را مایوس و برای گره گشایی از مشکلات افراد توانمند را انتخاب کنند.

 

افراد دارای ویژگی های مدیریتی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته و حتی در قرآن نیز به چنین ظرفیت هایی مثل توانایی روحی و جسمی توجه شده را برای مدیریت کشور انتخاب کنند.

 

ناامیدی و دلسردی پاسخگوی مشکلات نظام نیست و باید با انرژی و همبستگی برای حل آن کمک کرد.

 

*نقش شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها تا چه حدی بر انتخاب افراد شایسته اثر دارد؟

 

شورای نگهبان افراد دارای شرایط و حداقل مولفه ها را تایید می کند و مثل نمره 10 تا 20 که همه قبول هستند چنین افرادی را تایید و معرفی کرده و این مردم هستند که بهترین فرد که دارای ویژگی های موثر بیشتری هست را انتخاب می کنند.

 

همه افراد دارای برخی از مشکلات هستند اما در انتخابات باید افراد با ویژگی های موثر و کارآمدی بیشتر را نسبت به دیگران انتخاب کنند.

 

*حضور حداکثری مردم چه تاثیری بر از بین رفتن توطئه دشمنان خواهد داشت؟

 

دشمن با القای ناامیدی و بزرگ نمایی مشکلات به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود است و به همین دلیل برای این موضوع فرصت سازی می کند و از حضور ملت ایران در پای صندوق های رای نفرت دارد و با این وجود خواهان انتخاب افرادی غیرانقلابی و کسانی که منافع بیرونی را به داخل کشور ترجیح می دهند، هست و مسئولان منافق و افرادی که اطلاعات کشور را در اختیار بیگان قرار می دهند برای تحقق اهداف دشمن سزاوارند.

 

عدم حضور مردم در انتخابات کمک به نقشه دشمنان نظام بوده و تضعیف جبهه های مقاومت در ملت های آزادی خواه جهان است.

 

*عشق و محبت با نظام از چه راهبردی برخوردار است؟

 

اگر فردی عشق و علاقه به نظام دارد قطعا خط قرمز ها را رعایت می کند و توطئه دشمن را شناخته و همسو با آن ها نمی شود که در حال حاضر و این روزها شرکت در انتخابات که واقعیت نظام اسلامی را به تصویر می کشد نقش مهمی برای بیان ادای دین نسبت به نظام است.

 

همراهی با پویش های عدم شرکت در انتخابات برای دشمن فرصت ساز است و آب به آسیاب آن ها خواهد بود و با وجود مکتب غنی اسلامی در کشور، باید از توصیه های دینی برای گره گشایی از مشکلات استفاده کنیم و هیچ گاه عزت کشور را از بین نبریم.

 

 

 

کد خبر 1057919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha