رژیم صهیونیستی نتیجه همه پرسی در فلسطین را پایان حاکمیت خود می داند

کنعانی مقدم با بیان اینکه راهکارسیاسی رهبرانقلاب در همه پرسی فلسطین موقعیت برتری دموکراسی ایران را در دنیا ارتقا داد گفت:رژیم صهیونیستی برگزاری همه پرسی در فلسطین را پایان سیطره خود برسرزمین های اشغالی فلسطین می داند و در مقابل آن مقاومت می کند.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برگزاری همه پرسی در فلسطین و نتیجه این موضوع با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبری بر اساس دکترین امام (ره) که روز قدس را تعیین کردند خط مشی اصلی مبارزه را ایستادگی و جهاد علیه رژیم صهیونیستی و نابودی این رژیم عنوان کردند.

 

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی تصریح کرد: اما در راهکار سیاسی ای که توسط رهبر انقلاب مطرح شد و در سازمان ملل ثبت شد و توانست موقعیت برتری را از نظر مسایل دموکراسی از نگاه ایران مطرح کند، این است که رهبر انقلاب در طرح پیشنهادی خود عنوان کردند که تمام فلسطینی های سرزمین های اشغالی از قبل از سال 1948 و پس از آن به فلسطین بازگردند.

 

وی ادامه داد:در این راهکار مطرح شد تا تمام فلسطینی ها از هر دین و آیین، مسیحی، مسلمان، یهودی یا عرب به فلسطین بازگردند و این امر بر اساس همان حقی که سازمان بین الملل برای مهاجران در سرزمین های خود عنوان شده قرار گرفته است و سپس با یک همه پرسی فلسطین ها موضع خود را مشخص کنند.

 

وی اظهار کرد: فلسطین نیز من البحر و الی النهر است و این گونه نیست که فلسطین به دو بخش تقسیم شود که بخشی در اختیار مسلمانان و بخشی در خدمت یهودیان باشد؛ به همین دلیل این طرح مورد استقبال فلسطینیان و جامعه جهانی قرار گرفت اما رژیم صهیونیستی برآیند خوبی از این طرح ندارد و معتقد است اگر این اتفاق بیفتد دیگر رژیمی به نام رژیم صهیونیستی وجود ندارد و عملا شاهد پایان حاکمیت صهیونیست ها بر سرزمین های اشغالی خواهیم بود.

 

کنعانی مقدم گفت:رژیم صهیونیستی به همین جهت در مقابل این طرح مقاومت می کند و همین امر موجب شده تا به عنوان یک راهکار مورد توجه جوامع جهانی برای حل مشکلات منطقه در مقابل آن مقاومت کنند و این موضوع را پایان سیطره رژیم صهیونیستی بر سرزمین های اشغالی فلسطین می دانند.

کد خبر 1058141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha