عملیات حفاری تونل خط ۴ قطار شهری مشهد آغاز می شود

کاظمی با بیان اینکه علیرغم وضعیت موجود اقتصادی کشور خوشبختانه اکنون کارگاه های عمرانی سه خط دو،سه و چهار قطار شهری مشهد فعال هستند، گفت:عملیات حفاری تونل خط ۴ قطار شهری مشهد با حضور رئیس مجلس ۳۰ اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «خلیل الله کاظمی» ( امروز(۲۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علیرغم وضعیت موجود اقتصادی کشور خوشبختانه اکنون کارگاه های عمرانی سه خط دو،سه و چهار قطار شهری مشهد فعال هستند، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده فعالیت ها برای آغاز حفاری تونل خط چهار با ایجاد شفت ورودی و انتقال دستگاه حفار به محل حفاری در انتهای مهر مادر انجام شده و درحال حاضر دستگاه حفار آماده آغاز حفاری تونل این خط است.

 

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: مهمترین موضوع برای آغاز حفاری تونل خط چهار برق رسانی به دستگاه حفار و انتقال این دستگاه به محل حفاری بود که این کار انجام شده و در کنار آن سگمنت های مورد نیاز نیز برای مرحله اول سگمنت گذاری تونل تولید و به محل حفاری منتقل شده است.

 

کاظمی ادامه داد: با توجه به فراهم شدن مقدمات کار، حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد از دو جبهه انتهای مهرمادرواقع در خواجه ربیع به صورت مکانیزه و با دستگاه حفار و همچنین حر واقع در شهرک شهید رجایی به صورت NATM(توسط نیروی انسانی) فردا پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت با حضور دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آغاز می شود، خط چهار قطار شهری به طول ۱۷.۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه از انتهای مهر مادر تا شهرک شهید رجایی احداث خواهد شد و در میدان شهدا به خطوط دو و سه متصل می شود.

 

وی به فعالیت عمرانی خط دو سه قطار شهری مشهد نیز اشاره کرد و گفت: اکنون عملیات اجرایی احداث دسترسی باقی مانده از ایستگاه الندشت خط دو با سرعت مناسب در حال انجام و طبق زمانبندی شهریورامسال آماده بهره برداری خواهد شد.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: با بیان اینکه احداث ایستگاه سلامت خط دو قطار شهری نیز به عنوان آخرین پازل خط دو از نظر سازه به پایان رسیده است، اظهارکرد: درحال حاضر نیز به دنبال انعقاد قرارداد تجهیز و معماری ایستگاه سلامت هستیم که با هزینه ای حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اجرایی می شود.

 

کاظمی به اقدامات در حال انجام خط سه قطار شهری مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۱ کیلومتر از حفاری تونل خط سه درجبهه شرقی حد فاصل میدان فردوسی تا میدان صبا انجام شده و تنها ۲ کیلومتر از تونل خط سه در این جبهه باقی مانده است که حداکثرتا پایان سال ۱۴۰۰ با رسیدن دستگاه حفار به شهرک ابوذر حفر تونل در این جبهه به اتمام خواهد رسید همچنین ادامه حفاری تونل خط سه در جبهه غربی نیز با توجه به انتقال دستگاه حفار به خط چهار قطار شهری به صورت NATM(توسط نیروی انسانی) به زودی از انتهای امیریه آغاز می شود.

 

وی، همچنین به اقدامات درحال انجام برای بهره برداری از فاز اول خط سه اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت ها برای بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر از خط سه قطار شهری حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) در ۶ جبهه در حال انجام است.

 

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: براین اساس عملیات ایجاد دسترسی های جانبی و معماری برخی از ایستگاه های این مسیر شامل ایستگاه باب الجواد(ع)و پایانه امام رضا(ع) آغاز شده است که برای این بخش به ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری نیاز داریم.

 

کاظمی به افتتاح بوستان ۵ هکتاری اردیبهشت واقع در مهریز اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه که با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه در آبان ماه سال گذشته با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان عمران آغاز شد، نیز فردا پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه افتتاح می شود، بوستان اردیبهشت دارای زمین بازی کودکان، زمین والیبال، زمین تنیس، مسیر دوچرخه، کتابخانه، زمین فوتبال، پارکینگ و فضای سبز است.

کد خبر 1058239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha