مقوله حجاب بانوان و غیرت آقایان در بحث حجاب و عفاف جامعه با هم دیده شود

قاسمی طوسی گفت: مقوله حجاب بانوان و غیرت آقایان در بحث حجاب و عفاف جامعه با هم دیده شود و برنامه ریزی درست و منسجم در این بخش انجام شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» امروز(29اردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال 1400 به میزبانی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد؛ اظهار کرد: در بحث زنان و خانواده آیتم های مختلف در دستور کار است که تحکیم بنیان خانواده از رئوس برنامه ها در قالب برنامه هایی همچون نشاط اجتماعی، آموزش و همه موارد مختلف دیگر است.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: تقویت و تحکیم بنیان خانواده اولویت و مهمترین برنامه ما در بخش زنان، بانوان و خانواده است و سپس صله رحم و قناعت و دوری از تجمل گرایی در دستور کار است.

 

وی با بیان اینکه با شرایط کرونایی در سال های اخیر صله ارحام کمرنگ تر شده است، خاطر نشان کرد: تنگ تر شدن سفره خانواده ها، افراد را بر آن داشته تا از مصارف غیر ضرور خودداری کنند که باید نیازمندان و افراد کم برخوردار مورد توجه قرار گیرند.

 

قاسمی طوسی با اشاره به اینکه در دوران منتهی به فصل گرما مساله حجاب و عفاف داغ تر می شود، تصریح کرد: وضعیت پوشش نامناسب به عنوان یکی از عوامل هنجارشکنانه را تایید نمی کنیم، اما از آنجایی که در قرآن بر لازمه حجاب و عفاف به آقایان و بانوان تاکید شده است؛ باید در کنار حجاب بانوان، غیرت مردان هم مد نظر قرار داده شود.

 

وی ادامه داد: زنان و بانوان ما در دوران جنگ چه پوششی داشتند و اکنون اینگونه است؟ و لذا این دو مقوله حجاب بانوان و غیرت آقایان در بحث حجاب و عفاف جامعه با هم دیده شود و برنامه ریزی درست و منسجم در این بخش انجام شود.

 

قاسمی طوسی گفت: مقوله حجاب بانوان و غیرت آقایان در بحث حجاب و عفاف جامعه با هم دیده شود و برنامه ریزی درست و منسجم در این بخش انجام شود.

 

به گفته مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، بحث جمعیت هم از موضوعات مهمی است که توسط اساتید مجرب در مورد پیری جمعیت و تجرد و زاد و ولد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: جوانی جمعیت آسیب هایی را به دنبال دارد و برخی مزیت ها را به همراه دارد و در پیری جمعیت هم مشکل و معضل نیست و باید از تجربیات مختلف در امور کاری و خردورزی استفاده کرد.

 

قاسمی طوسی گفت: در بحث جوانی جمعیت، با علوم پزشکی مازندران از دو سال گذشته در رابطه با ازدواج آسان و زایمان ایمن فرهنگ سازی مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد: در موضوع پسا کرونا بهداشت، نشاط و سلامت مبتلا به همه خانواده ها و جمعیت خردسالان تا کهنسالان است و باید بازگشایی پارک های باز باید مورد توجه قرار گیرد و به بحث خشونت خانگی پرداخته شود که زنگ خطری برای همگان است.

 

وی با اعلام اینکه آسیب های اجتماعی باید در کنار امیدبخشی اجتماع مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: بایدبدانیم که سرمایه اجتماعی حاصل تلاشی است که دولت های مختلف انجام داده اند و تمام امید ما این است که مردم ما به آن درجه اعتماد برسند که آگاهانه در انتخابات آینده حضور یافته و با مشارکت حداکثری انتخاب اصلح داشته باشند.

کد خبر 1058294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha