شورای فرهنگ عمومی در بحث ارائه آمارهای فرهنگی به عنوان مرجع عمل کند

آهنگر گفت: شورای فرهنگ عمومی باید مرجع خوبی برای ارائه آمار درست در حوزه های مختلف همچون طلاق و مسائل مختلف دیگر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ساری، «احسان آهنگر» امروز(29اردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال  1400به میزبانی نماینده ولی فقیه درمازندران اظهار کرد: احصاء وضع موجود و ترسیم وضع موجود و شناسایی نقاط قوت و ضعف و شناسایی عوامل مداخله گر برای اجرای برنامه ها و کارهای فرهنگی مهم و ضروری است که باید در امور فرهنگی مورد توجه باشد.

 

معاون فرهنگی سپاه کربلا مازندران افزود: در همه سرفصل های ۱۵گانه شورای فرهنگ عمومی ارائه شده باید بدانیم در کجای کار هستیم تا براساس آن برنامه ریزی کنیم و متاسفانه یکی از ضعف ها این است که بدون شناخت وارد عملیات می شوند و کار فرهنگی نتیجه عکس می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: هیچ نقشه درستی از وضع موجود نداریم و آنچه هست آمار و ارقامی متفاوت است، شورای فرهنگ عمومی باید مرجع خوبی برای ارائه آمار درست در حوزه های مختلف همچون طلاق و مسائل مختلف دیگر باشد.

 

آهنگر گفت: شورای فرهنگ عمومی در بحث ارائه آمارهای فرهنگی می تواند به عنوان مرجع مطمئن عمل کند.

 

وی افزود: اینکه برای تقویت زیرساخت های فرهنگی استان باید چگونه عمل شود و اینکه بدانیم زیرساخت های ما در بخش فرهنگی وضعیت خوبی دارند یا نه و یا اینکه کتابخانه، سینما و آمفی تئاتر ما چگونه است و چه مقدار پارک بازی معارفی برای نسل جوان و نوجوان تعریف شده است؛ مهم است.

 

 به گفته معاون فرهنگی سپاه کربلا مازندران، زیر ساخت های فرهنگی کمک کار ما در انجام برنامه های فرهنگی است و مناسب سازی زیرساخت فرهنگی مطالبه مردم است و اینکه نقش شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان در تعالی فرهنگ کجاست؟ و باید این موارد مورد توجه قرار گیرد.

 

آهنگر یادآور شد: باید راهبر اساسی برای فرهنگ در جامعه تعریف و ارائه شود و اینکه بدانیم برای موفقیت بیشتر در مسائل مختلف باید مردم را پای کار بیاوریم و برخی از موارد دولتی نمی شود و باید بدانیم که برای مردمی کردن فرهنگ چه کردیم و در این بخش برنامه مدون ارائه کنیم.

کد خبر 1058295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha