تخصیص اعتبار ملی رصدخانه رشت  در انتظار موافقت استاندار

عاقل منش با بیان اینکه رصدخانه ی کوشیار آماده ی بهره برداری است گفت: با موافقت استاندار تنها کافیست که لوازم موردنیاز رصدخانه با تخصیص اعتبارات ملی خریداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد حسن عاقل منش» در جلسه شورای شهر که عصر امروز(چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت) تشکیل شد از استاندار خواست که با ترک تشریفات مناقصه خرید لوازم نجوم رصدخانه ی کوشیار موافقت کند.

 


این عضو شورای شهر رشت با ابراز تاسف از بی توجهی نسبت به رصدخانه کوشیار گیلانی که از سال ۹۲ در حال ساخت بوده اظهار کرد: با وجود پیشرفت ۹۲ درصدی این رصدخانه، هنوز لوازم و وسایل آن خریداری نشده و ساختمان کوشیار بلااستفاده باقی مانده است.

 


به گفته عاقل منش، شهرداری تاکنون دوبار مناقصه برای جلب پیمانکار در راستای خرید لوازم موردنیاز رصدخانه برگزار کرده اما هیچ پیمانکاری شرکت نکرده است.‌

 

وی افزود: طی بازدید رییس دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد از رصدخانه این امکان وجود دارد که این دانشگاه برای این مهم اقدام کند.

 


عضو شورا به اعتبار ملی سه و نیم میلیاردتومانی که توسط رییس سازمان برنامه و بودجه به رصدخانه تخصیص یافته اشاره و بیان کرد: اگر تا تیر ماه این افتبار جذب نشود، به راحتی از دست می رود.

 


وی تاکید کرد: بدین منظور از استاندار می خواهیم که با ترک‌تشریفات مناقصه موافقت کند تا اقدامات لازم برای واگذاری مسئولیت خرید لوازم موردنیاز رصدخانه به دانشگاه فردوسی مشهد هر چه سریعتر امکانپذیر شود.

 


با بیان این درخواست، رییس شورا اعلام کرد پیگیری های سریع و فکری را برای جلب موافقت استاندار انجام می گیرد.

 

کد خبر 1058314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha