ایجاد اشتغال پایدار از شاخص های محرومیت زدایی است

سردار زهرایی با اشاره به ایجاد ۲۵ هزار صندق قرض الحسنه در سراسر کشور، گفت: ایجاد اشتغال پایدار مهم ترین شاخص برنامه های بسیج در حوزه اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سردار« محمد زهرایی» امروز در جمع خبرنگاران در خرم آباد، اظهار داشت: اشتغال مقوله ای است که عوامل متعددی در آن دخیل هستند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت شغلی، تثبت شغل به سمت تکمیل زنجیره ارزش یعنی اشتغال پایدار حرکت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا قطب های صنایع  تبدیلی هدف مورد نظر بسیج سازندگی در زمینه اشتغال است.

 

سردار زهرایی با بیان اینکه بستر کار ما صندوق های قرض الحسنه بسیج است، ادامه داد:25 هزار صندوق قرض الحسنه بسیج در سراسر کشور ایجاد شده است که با محوریت مردم فعالیت می کنند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: در  زمینه صندوق های قرض الحسنه بسیج، تلاش شده است مردم بستر ساز بانکداری اسلامی باشند.

 

وی با اشاره اعتبارهای اختصاص یافته به بسیج، اظهار کرد: از تبصره 16، مبلغ 5 هزار میلیارد تومان برای بسیج و سپاه مصوب شده است که هم اکنون برای جذب این اعتبار در حال هنکاری با بانک ها هستیم.

 

سردار زهرایی با بیان اینکه این تسهیلات تقویت کننده برنامه های اشتغالزایی بسیج خواهد بود، ابراز کرد: 170 میلیارد تومان آن به استان لرستان محرومیت زدایی استان لرستان اختصاص داده می شود.

 

رئیس سازمان بسیح سازندگی با اشاره به اجرای طرح محرمیت زدایی در استان لرستان، افزود:  فاز نخست طرح جامع محرومیت زدایی در بخش های  آب، مسکن محرومین و جاده های بین مزارع  اجرایی می شود.

 

وی ادامه داد: مدرسه سازی  و ساخت خانه های بهداشت در بخش های دیگرطرح جامع محرومیت زدایی دنبال می شد.

 

سردار زهرایی با بیان اینکه طرح جامع محرومیت زدایی در مناطق حاشیه شهرها با رویکردی خاص دنبال می شود، افزود: در استان لرستان توسط بسیج سازندگی هدف ها شناسایی شده  و تعاملات بسیج سازندگی با دستگاه های اجرایی استان بالا رفته است.

 

وی بسیج سازندگی در استان لرستان هم برای روستاها  هم برای محلات حاشیه شهر دنبال تدوین برنامه جامع است، ابراز کرد: برنامه جامع در سطح ملی تهیه شده است و هم اکنون به دنبال برنامه های اقدام  استانی هستیم.

 

سردار زهرایی ادامه داد: در استان لرستان طرح آمایش، شناسایی طرح ها  پروژه ها شروع شده است و با مشارکت مردم و دستگاه ها اقدامات خوبی شروع شده است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه با اشاره به برنامه های سفر به استان لرستان، افزود: در استان لرستان هم افزایی مطلوب بین دستگاه های اجرایی و  بسیج سازندگی وارد فاز و مرحله جدیدی شده است.

 

سردار زهرایی ادامه داد: بسیج سازندگی  استان لرستان به حمد الله با رویکرد جدیدی، اولویت ها را براساس ماموریت های محول شده خوب شناخته و به سرعت در راستای خدمت رسانی به مردم استان تلاش می کند.

کد خبر 1058321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha