مشهد پیشروترین شهر در اجرای خطوط ریلی است

کاظمی گفت: امروز مشهد پیشروترین شهر در اجرای خطوط ریلی است و در بهترین وضعیت در این حوزه قراردارد و درحال حاضر ۹۰ درصد فعالیت های مربوط به خط دو نیز به اتمام رسیده و درحال بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «خلیل الله کاظمی» امروز پنج شنبه (۳۰ اردیبهشت) در مراسم آغاز عملیات اجرایی حفاری خط چهار و خط سه قطار شهری و همچنین بهسازی محور75 متری رضویه و رونمایی از سامانه شهروند سپاری اظهار داشت: در مطالعات جامع حمل ونقل مشهد که در سال 73 توسط دانشگاه صنعتی شریف انجام شد و همچنین در بازنگری این طرح در سال 93 چهار خط انبوه بر ریلی برای شهر مشهد درنظر گرفته شده و تصویب شد.

 

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد افزود: بر اساس مطالعات جامع حمل ونقل مشهد خط یک مترو این شهر حد فاصل انتهای بولوار وکیل آباد تا فرودگاه، خط دو حد فاصل انتهای طبرسی شمالی به میدان شهید کاوه و ایستگاه سلامت اجرا و خط سه نیز از انتهای امیریه تا شهرک ابوذر و خط چهار نیز از انتهای خواجه ربیع تا شهرک باهنر درحال اجرا است.

 

وی  با بیان اینکه اگر اغراق نباشد باید بگوییم امروز مشهد پیشروترین شهر در اجرای خطوط ریلی است و در بهترین وضعیت در این حوزه قراردارد، گفت: خط یک اکنون در حال بهره برداری است و اکنون به 60 واگن جدید نیاز دارد که برای تامین این تعداد واگن با شرکت مپنا در حال انعقاد قرارداد هستیم تا بتوانیم این 60 واگن را به خط یک اضافه کنیم.

 

کاظمی تصریح کرد: همچنین درحال حاضر 90 درصد فعالیت های مربوط به خط دو نیز به اتمام رسیده و درحال بهره برداری است و تنها دسترسی دوم ایستگاه های میدان شهدا و الندشت و تکمیل ایستگاه سلامت باقی مانده است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. اکنون نیز عملیات حفاری خط سه در مسیر شهرک ابوذر در حال انجام است و ادامه عملیات حفاری تونل خط سه هم از انتهای امیریه امروز آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امروز نیز عملیات حفاری خط چهار به طول 17.5 کیلومتر با 15 ایستگاه از دو جبهه انتهای مهرمادر و حر آغاز خواهد شد، اظهار داشت: خط چهار در مسیرمهرمادر، میدان امام حسین(ع)،میدان شهدا،حرم مطهر، بولوار مصلی تا انتهای شهرک شهید رجایی امتداد خواهد داشت که برای اجرای تونل این خط حدود 3.5 سال زمان پیش بینی شده است.

 

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد گفت: در مجموع بر اساس مطالعات انجام شده در چهارچوب تبصره 777 در آینده خط چهار باید تا شهرک شهید باهنر امتداد یافته، خط دو نیز با اجرای یک روپل از انتهای شهید کاوه تا انتهای وکیل آباد به خط یک متصل شده و همچنین ادامه خط چهار از خواجه ربیع به طرف بولوار توس اجرا شود.

 

وی در ادامه به وضعیت کمک‌های دولتی به احداث خطوط قطار شهری اشاره کرد و افزود: در سال 92 کلیه اعتبارات قطار شهری توسط دولت تامین می‌شد اما بعد از سال 92 عملا کمک‌های دولت در قالب انتشار اوراق مشارکت بوده است، که متاسفانه سهم شهر مشهد از سال 92 تا 99 سالانه حدود 500 تا 700 میلیارد تومان بوده که امیدواریم با کمک رییس مجلس شورای اسلامی دکتر قالیباف سهم شهر مشهد را بیشتر کنیم.

کد خبر 1058461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha