اهمیت انتخابات باید برای مردم تبیین شود

نبی پور گفت: ما باید برای مردم تبیین کنیم که انتخابات اثرگذار است و حتی اگر نارضایتی از وضعیت موجود است با رای خود بهترین راه و روش برای تغییر وضعیت انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی نبی پور» امروز پنج شنبه (30 اردیبهشت) در همایشی که با رویکرد حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو و بررسی راهکارهای رسانه ای برگزار شد؛ بیان کرد: شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل، بر حضور مردم بوده و تمام تلاش ما در این چهار دهه بر حصور پر رنگ مردم بوده است و رهبر معظم انقلاب نیز بر مشارکت حداکثری و حضور مردم تاکید دارند.

 

مدیر کل دفتر سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در این دوره حساسیت بیشتری وجود دارد؛ گفت: یکی از علل حساسیت در این دوره، بیماری کرونا است و در عین حالی که ما چالش های متعددی در بحث مشارکت داریم اما این بیماری اثرگداری خاص خود را در این اتخابات خواهد داشت. امروز نگرانی خانواده ها، مسئولین و تک تک ما مسئله سلامت است.

 

وی اظهار داشت: ما می دانیم اجتماعات در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند موجب شیوع حداکثری کرونا شود، همان طور که می دانید یکی از مهمترین مبانی انتخابات بحث تبلیغات و شور انتخاباتی در اجتماع و تجمعات است و الان نیز دغدغه مردم این است که در ایام کرونا موضوع تبلیغات را چگونه مدیریت خواهیم کرد. آیا ستاد تبلیغاتی خواهیم داشت و مثل گذشته اقداماتی که در بحث کارناوال های انتخاباتی، نشست های انتخاباتی و .. داشتیم، در این دوره هم خواهیم داشت.

 

نبی پور با بیان اینکه یکی از چالش های جدی ما موضوع انتخابات است؛ افزود: در موضوع انتخابات حتی در برگزاری آن بحث کرونا مطرح می شود، که آیا این وصعیت در گسترش بیماری تاثیر خواهد داشت و من به عنوان رای دهنده وقتی به حوزه اخذ رای مراجعه می کنم چه اتفاقی برای من خواهد افتاد. خیلی ها نگران هستند که آیا رای دادن موجب آلودگی و بیماری خواهد شد یا نه؟ و این نکته مهمی است.

 

مدیر کل دفتر سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ما در ستاد انتخابات برای 25 فرایند انتخابات، پیوست بهداشتی تهیه کردیم و برای هر یک از کارهایی که انجام می شود یک پیوست بهداشتی در قالب و چهارچوب پروتکل های بهداشتی تهیه کردیم ولی این نگرانی وجود دارد و این یکی از آسیب ها است.

 

وی افزود: در کنار این، طی بررسی هایی که انجام شده در بحث حضور حداکثری چند موضوع وجود دارد، ما در سالهای اخیر و علی الخصوص در این انتخابات با حجم عظیمی از اطلاعات و تبلیغات منفی از طرف دشمن برای اینکه مردم در انتخابات شرکت نکنند، مواجه می شویم که با چند تم تبلبغاتی از جمله اینکه انتخابات اثر گذار نیست و مردم در فرایندی شرکت می کنند که منطقی نیست، رای مردم در این انتخابات اثرگذار نیست، عدم اهمیت انتخابات و مباحث این چنینی همراه است که نیازمند ورود رسانه است.

 

نبی پور با بیان اینکه ما باید اهمیت انتخابات را برای مردم تبیین کنیم؛ گفت: ما باید برای مردم تبیین کنیم که انتخابات اثرگذار است و حتی اگر نارضایتی از وضعیت موجود است با رای خود بهترین راه و روش برای تغییر وضعیت انتخاب کنیم.

 

وی افزود: نکته سوم رصایتمندی است که در زمان کوتاه ایجاد نمی شود، شکی نیست که سرمایه اجتماعی آسیب دیده و مردم از بسیاری از اتفاقات و مباحث ناراضی هستند. ما در بسیاری از حوزه ها مشکلات جدی داریم که این مشکلات ساختاری است و برخی از مشکلات، دشمنان قسم خورده نظام، ایجاد کردند و برخی ناشی از سوء مدیریت ها و اهمال کاری ها است که باید در راه اصلاح آن قدم برداشت.

 

مدیر کل دفتر سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری از فرایندها در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و مسائل مختلف باید اصلاح شود و در کنار اقدامات، آگاه سازی، اعتماد سازی و ایجاد رضایتمندی مردم را پای کار می آورد.

 

وی اظهار داشت: ما باید مردم را آگاه کنیم که با رعایت پروتکل ها نیز می توان رای داد، کما اینکه در کشورهای دیگر در همین شرایط انتخابات برگزار کردند.


نبی پور با بیان اینکه مشارکت خراسانی ها به طور کلی در کشور به نسبت سایر استانهای دیگر، بهتر بوده است؛ گفت: در دوره قبل  استان ما ۴۲ درصد مشارکت داشت و در این دوره انتطار بالا بودن سطح مشارکت را داریم. در انتخابات شوراهای روستایی به نسبت دوره قبل افزایش ثبت نام با 16 هزار و 540 نفر داشتیم و در فرایند انتخابات هیئت اجرایی 5 درصد را رد صلاحیت کردند.

 

وی افزود: در سطح شهرها سه هزار  و244 نفر ثبت نام کردند که 287 نفر انصراف دادند، هیئت اجرایی 380 نفر را رد صلاحیت کردند و هیئت نظارت 9 درصد را رد صلاحیت کردند و از ۶۱۰ نفر رد صلاحیت شده در هیئت اجرایی و نظارت، هیات عالی نظارت استان 27 درصد را مجدد یعنی ۱۶۲ نفر را تایید صلاحیت کرد و آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت ها در هیئت مرکزی نظارت در حال انجام است.

 

مدیر کل دفتر سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در مورد رد صلاحیت ها انتقاداتی از نظر جریانی وجود داشت؛ ما تلاش کردیم تمام جریان های سیاسی در بحث انتخابات شوراها بتوانند کاندیداهای خود را در سطح روستاها و شهرها داشته باشند.

 

 

کد خبر 1058507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha