تعداد صندوق های اخذ رای در خوزستان ۱۲ درصد افزایش یافت 

نجاتی با بیان اینکه گرما و کرونا ۲ عامل نگران کننده برگزاری انتخابات بودند که تمهیداتی در این باره انجام شده گفت: تعداد صندوق های اخذ رای جهت جلوگیری از تجمع رای دهندگان در چهار شهر خوزستان ۱۲ درصد افزایش یافته است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» امروز (پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت) در نشست هماهنگی انتخابات در فرمانداری ویژه دزفول اظهار کرد: یکی از نکات بارز مردم سالاری دینی در ایران برگزاری انتخابات بدون هیچگونه تاخیر و در همان زمان مقرر است.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان افزود: امام خمینی (ره) از همان ابتدای انقلاب بر برگزاری انتخابات در زمان‌های مقرر تاکید داشت و با گذشت ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب تمامی انتخابات در ایران طبق زمان بندی مشخص و مقرر برگزار شده که این نشان دهنده مردم‌سالاری  واقعی است.

 

وی اضافه کرد: در کشورهای غربی که ادعای دموکراسی می کنند مشاهده شد انتخابات اخیر آمریکا چه دروغ پردازی هایی از سوی سردمداران سیاسی این کشور انجام گرفت که نشان می‌دهد مردم سالاری در این کشورها توهم است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری و شورای شهر بیان کرد: دشمن به دنبال ناامیدی در جامعه و کاهش مشارکت مردم در انتخابات است لذا باید همه تلاش کنند تا مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه استراتژیک ما خدمات‌رسانی صرفا در ایام انتخابات نیست تصریح کرد:  مشارکت حداکثری باید با رعایت قانون، سلامت انتخابات، برقراری امنیت حاصل شود، همیشه باید به مردم اعتماد شود ولی در شرایط انتخابات این امر باید بیشتر رعایت شود زیرا دشمن به دنبال این است که روزنه ای پیدا کند تا انتخابات را به چالش بکشاند.

 

نجاتی خاطر نشان کرد: سلامت انتخابات، رقابت سالم، امنیت و مشارکت حداکثری اصول انتخابات هستند که در هر انتخاباتی مورد توجه بوده اند.

 

وی ابراز کرد: دشمن همواره به دنبال آن بوده مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد و این ماهیت دشمن است اما مردم در تمامی انتخابات مشارکت بالایی داشته و این امر در دزفول نیز بیشتر بوده است.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اینکه در کنار مشارکت بالا باید سلامت انتخابات نیز تضمین شود عنوان کرد: نباید آخرت خود را فدای دنیای عده‌ای کنیم لذا عوامل اجرایی و نظارت انتخابات به دور از تعصب و‌ جانبگری هدفشان فقط تضمین و سلامت انتخابات باشد چرا که این موضوع از طرف یک امانت در دستان آنها است.

 

وی در خصوص مباحث انتخابات دزفول نیز اذعان کرد: با توجه به مشارکت بالای مردم دزفول در انتخابات گذشته جهت جلوگیری از تجمع به دلیل بیماری کرونا و گرما تعداد شعب اخذ رای دزفول افزایش یافته کما اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب در نظر گرفته شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 

نجاتی گرما و کرونا را د۲ عامل نگران کننده برای رای دهندگان و اعضای شعب عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، گرفتن اثر انگشت از رای دهندگان از فرایند انتخابات حذف شده و همچنین تعداد صندوق های اخذ رای در خوزستان ۱۲ درصد افزایش یافته ضمن اینکه با همکاری اوقاف و آموزش و پرورش وسائل سرمایشی شعب اخذ رای جهت مقابله با گرما تامین شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: افزایش صندوق های اخذ رای چهار شهر اهواز، دزفول، آبادان و ماهشهر به دلیل مشارکت بالا در انتخابات قبلی بیشتر از سایر شهرها بوده است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: توازن جنگ در سرزمین‌های اشغالی تغییر کرده و گروه‌های مقاومت با استفاده از موشک های نقطه زن شرایط جنگ را در سرزمین‌های اشغالی تغییر داده‌اند.

 

وی یاد آور شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اسرائیل در حال از بین رفتن است و شمارش معکوس برای از بین رفتن رژیم کودک کش صهیونیستی به شماره افتاده و این ثمره خون بیگناه شهید سلیمانی و یارانش است.

 

کد خبر 1058556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha