قاریان قرآن در مقابل جریانات بین‌المللی نقش مهمی برعهده دارند

حجت‌الاسلام نبی‌زاده گفت: خوزستان تنها استان در کشور است که ظرفیت ارتباط گیری با ۲۷ کشور عربی را در خود دارد، لذا قاریان قرآن در قبال جریانات بین‌الملل نیز مسئولیت خطیری برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده» امروز (جمعه ۳۱ اردیبهشت‌) در شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: جمع شما در میان اهل آسمان مانند نور می درخشد، لذا آزمونی که امروز برگزار می‌شود هر نتیجه‌ای که در بر داشته باشد، فرع بر حرکت نورانی و مبارک شماست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص اهمیت مسئولیتی که برای حافظان و قاریان قرآن ایجاد می‌شود افزود: اساسا هیچ انسانی به هیچ چیز معتقد نمی‌شود مگر آنکه نسبت به آن مسئولیت پیدا می‌کند و شما امروز در قبال قرآن مسئول هستید، لذا حفظ قرآن فارغ از هر نتیجه‌ای که در بر داشته باشد برای شما اول از همه مسئولیت ایجاد می کند.

 

وی تصریح کرد: حضور شما در عرصه کنشگری مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است، چرا که حافظان قرآن یکی از چند گروهی هستند که در جامعه به عنوان الگوی مؤثر می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام نبی زاده در پایان یاد آور شد: استان خوزستان تنها استان در کشور است که ظرفیت ارتباط گیری با ۲۷ کشور عربی را در خود دارد، لذا شما در قبال جریانات بین‌الملل نیز مسئولیت خطیری بر عهده دارید خصوصا در خوزستان که ما از زبان و فرهنگ عربی بهره‌مند هستیم.

 

گفتنی است، شانزدهمین دوره از ارزیابی حافظان قرآن کریم امروز (جمعه ۳۱ اردیبهشت) به شکل همزمان در شهرستان‌های اهواز، دزفول و شوش در بین ۴۰۳ حافظ قرآنی برگزار شد.

 

کد خبر 1058629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha