ویژه برنامه های سالروز فتح خرمشهر در کرمان اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به نقش ثاراللهیان در عملیات آزادسازی خرمشهر، ویژه برنامه های تدارک دیده شده برای سوم خرداد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، شنبه(اول خرداد)در نشست خبری اعلام برنامه های سوم خرداد با بیان اینکه خرمشهر با ایثار و مقاومت رزمندگان آزاد شد و اولین کسانی که وارد خرمشهر شدند رزمندگان کرمانی بودند؛ افزود: پارچه نوشته تبریک آزادسازی خرمشهر از طرف تیپ ثارالله بر سردر مسجد جامع خرمشهر نصب شد.
 

 


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه امسال به جهت پیروزی فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی؛ متفاوت از سال های گذشته است؛ اظهار کرد: مقاومت همه جا جواب می دهد و پیروز است.

 



 وی در خصوص برنامه های تدارک دیده شده برای سالروز آزاد سازی خرمشهر از آذین بندی ادارات و مجموعه های دولتی و غیردولتی خبر داد و اعلام کرد: برنامه ها به صورت رسمی از ساعت ۸ صبح روز سوم خرداد در گلزار شهدا و با غبارروبی قبور مطهر شهدا و شهدای گمنام آغاز می شود.

 




مهدوی فرد رونمایی از نقاشی خاطره(تصویرسازی) ۵ نفر از سرداران شهید عملیات بیت المقدس، رونمایی از موشن گرافی نقش لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات بیت المقدس و انتشار اینفوگرافی این عملیات را از دیگر برنامه ها اعلام و بیان کرد: در همان روز کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه جانبازان فتح خرمشهر توسط بنیاد شهید برگزار می شود.

 



وی ادامه داد: ویژه برنامه ساعت پیروزی در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه با پخش سرودهای حماسی از بلندگوی ادارات، رژه موتوری از گلزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای کرمان، بازدید رایگان از موزه های دفاع مقدس و سلاح ارتش در جنوب شرق در طول هفته رایگان در صبح و عصر و...از دیگر برنامه ها است.

 



این مسئول افتتاح دفتر انجمن موسیقی دفاع مقدس استان و راه اندازی(مجدد) کانون خبرنگاران دفاع مقدس استان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و در خصوص حوزه چاپ و نشر آثار دفاع مقدس استان هم توضیح داد: شورای نشر کتب دفاع مقدس با حضور ۱۳ نفر نویسنده در استان فعالیت دارد و علاوه بر این، کرمان یکی از ۱۰ استانی است که امکان ممیزی کتب دفاع مقدس را دارد.
 

 


وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۱۰ کتاب از مجموعه های مختلف چاپ شد که ۵۰ کتاب مربوط به اداره کل حفظ آثار با همکاری سایر مجموعه ها بود و امسال برنامه های ویژه ای در کتب دفاع مقدس داریم و از دستگاه ها یک کتاب ویژه شهدا چاپ کنند تا جهش خوبی در کتب شهدا داشته باشیم.

 



رونمایی از نقاشی مادر شهید علی آقا شفیعی، رونمایی از ۱۰ عملیات دوران دفاع مقدس در قالب تخته شاسی، افتتاح یادمان شهید سلیمانی در زادگاه ایشان، نخستین جلسه نویسندگان حوزوی دفاع مقدس، شب خاطره دفاع مقدس و...از دیگر برنامه های قابل ذکر عنوان شده است.



 

کد خبر 1058788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha