مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در خراسان شمالی رو به کاهش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در استان گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان رو به کاهش است و تعداد مرگ و میرها نسبت به موج قبلی کمتر بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر "سید احمد هاشمی" امروز شنبه (یکم خردادماه) در ویدئو کنفرانس رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی کرونا با استانداران و اعضای ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در استان، گفت: تعداد بستری ها در هفته کاهش یافته است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان رو به کاهش است، افزود: تعداد مرگ و میر نسبت به موج قبلی کمتر بود.

 


وی درصد تست های مثبت را بین 32 تا 36 درصد اعلام کرد و افزود: عدد "آر" استان 1.65 است که نشان دهنده کنترل بیماری است.

 

 

دکتر هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر 291 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند، اظهارکرد: در 24 ساعت گذشته 51 بیمار جدید بستری و 6 نفر فوت شدند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرعت واکسیناسیون افزایش یافته است، بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در خصوص واکسیناسیون، 20 هزار دُز واکسن جدید وارد استان شد و در مجموع حدود 40 هزار و 700 دُز واکسن وارد استان شده است.

 

 


وی خبر داد: از امروز واکسیناسیون گروه سنی بالای 70 سال در استان آغاز خواهد شد.

 

 

دکتر هاشمی افزود:  کمتر از هزار نفر از چهار هزار نفر گروه سنی بالای هشتاد سال جامانده از واکسیناسیون برای واکسیناسیون مراجعه کردند.

 

 

بر اساس آخرین اعلام نرم افزار ماسک، از امروز یکم خرداد چهار شهرستان خراسان شمالی شامل بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و اسفراین همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های راز و جرگلان، گرمه، فاروج و جاجرم نیز در وضعیت زرد هستند.

 

 

 

کد خبر 1058864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha