آغاز نسخه نویسی الکترونیک در سطح مراکز روستایی از امروز

اربابی از استقرار کامل نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از امروز بیمه شدگان روستایی نیازی به دفترچه نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اربابی» امروز (۱ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۶۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: طی دو سال اخیر ۱۰ هزار نفر رفع هم‌پوشانی بیمه ای شدند و این روند همچنان در حال انجام است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک از اسفند ۹۷ در استان گفت: امروز پس از سه سال تلاش به نقطه خوبی در بحث صدور نسخه نویسی الکترونیک در بیمه سلامت رسیده ایم.

 

وی از استقرار کامل نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌‌های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد و افزود:در حال حاضر صد درصد بخش خصوصی فرایند نسخه پیچی الکترونیکی را انجام می دهند.

 

اربابی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال در بخش دولتی نیز فرایند نسخه الکترونیکی در حال انجام است و در کلینیک های سرپایی دانشگاه نیز ساماندهی شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به اجرای برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت از اردیبهشت امسال در این استان اشاره کرد و افزود: در گام نخست از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه همگانی و از امروز (یکم خردادماه) چاپ دفترچه روستایی متوقف شد.

 

وی تصریح کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه روستائیان و عشایر که اوراق دفاتر آنان به پایان رسیده است با داشتن کد ملی می‌توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی بهره‌مند شوند.

 

اربابی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه نیز چاپ دفترچه سایر صندوق های بیمه سلامت متوقف خواهد شد، گفت: استفاده از اوراق موجود در دفاتر بیمه در صورت داشتن اعتبار، تا آبان امسال مقدور خواهد بود و پس از آن خدمات فقط به صورت درج نسخه الکترونیک قابل ارائه است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، ادامه داد: در بحث دولتی دانشگاهی بیش از ۱۰ هزار نسخه به صورت الکترونیکی توسط پزشکان تولید شده است و طی یک ماه اخیر بیش از ۳۰ درصد نسخ تولیدی در بحث دولتی دانشگاهی بوده است.

 

به گفته وی پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد می‌توانند برای بیمه‌شدگان فاقد دفترچه بیمه در صورت نبود امکان نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی، از سربرگ مراکز با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک برابر ضوابط استفاده کنند و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه‌شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند.

 

اربابی درخصوص پرداخت بدهی بیمه سلامت به موسسه‌ها و مراکز درمانی گفت: از مطالبات سال ۹۹ بیمارستان‌های خصوصی تا پایان آذرماه و سطح یک روستاییان به طور کامل پرداخت شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی و دانشگاهی در بخش نسخه غیرالکترونیک تا پایان آبان ماه ۹۹، داروخانه های خصوصی تا پایان اسفندماه و پزشکان و موسسات تا مهرماه ۹۹ پرداخت شده است

 

وی با بیان اینکه مطالبات نسخه نویسی الکترونیک تا پایان فروردین ۱۴۰۰ پرداخت شده و در این زمینه بدهی نداریم، یادآور شد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران می‌توانند برای استعلام اعتبار پوشش بیمه‌ای خود از کد دستوری #۱۶۶۶* استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1058879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha