تولیدات دانش بنیان در استان شتاب گرفت

استاندار اردبیل گفت: تولیدات دانش بنیان امسال در استان شتاب گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی دانش بنیان استان، گفت: نتیجه تلاش های انجام گرفته در سال گذشته در خصوص راه اندازی واحدهای تولیدی دانش بنیان امسال به تولید منجر شده است.

 

استاندار اردبیل به فعال شدن چندین واحد صنعتی دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود: واحد تولید صنعتی و دانش بنیان شارژر موبایل از جمله این واحدها است که تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: این واحد به صورت محدود فعالیت می کرد که با همکاری پارک علم و فناوری و بانک ها  فعالیت خود را وارد فاز صنعتی کرده است.

 

بهنامجو از فعالیت واحد دانش بنیان تولید داروهای دامی در استان خبر داد و یادآور شد: این واحد در خصوص تولید واکسن دامی فعالیت دارد و داروهای تولید این واحد صد در صد مورد نیاز کشور است.

 

وی بیان کرد: با پایین آمدن هزینه تمام شده تولید واکسن در این واحد به میزان یک پنجم مشابه خارجی آن با همان کیفیت، داروی ارزان قیمت در اختیار مرغداری ها قرار می گیرد.

 

استاندار اردبیل عنوان کرد: این واحد علاوه بر تولیدات فعلی، توان ساخت ۱۵۰ داروی دیگر را هم دارد و در حال آماده سازی ابنیه، ساختمان و آزمایشگاه برای وارد شدن به فاز تولید است.

 

بهنامجو اعلام داشت: مجموعه  تولیدی واحد تولید دارو از گیاهان دارویی نیز از جمله واحدهای دانش بنیان است که دو ماه آینده  بهره‌برداری می شود که تولیدات این واحد به داخل و خارج از کشور صادر می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به افزایش واحدهای تولید دارو در استان، ادامه داد: واحد تولید داروی امیدفارمد پارسیان از جمله واحدها بزرگ داروسازی است که با اشتغالزایی بالا تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

کد خبر 1058928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha