کشف بیش از ۳۶۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۳۶۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز توسط این شرکت کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ششمین اقدام فراگیر شرکت‌های توزیع صنعت برق کشور با محوریت "عبور از پیک تابستان" اظهار داشت: در این مانور عملیاتی، حدود ۶۴ اکیپ اجرایی با ۲۱۰ نفر، در کلیه شهرستان های تابعه این شرکت مشارکت دارند.

فرج نیا گفت: طی این اقدام فرگیر، اکیپ های عملیاتی شرکت به تعدیل روشنایی معابر شهری و بین‌شهری، مقابله با دستگاه های استخراج رمز ارز غیرمجاز، ارزیابی و آماده بکاری مولدهای اضطراری و نیز ارزیابی و آماده بکاری سامانه‌های برق من و پاسخگویی ۱۲۱ (خدمات سریع و آسان) می پردازند.وی این اقدامات را در راستای مدیریت پیک بار تابستان بسیار کارساز و موثر قلمداد کرد.

وی با بیان این‌که از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۳۶۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز توسط این شرکت کشف شده است، گفت: تعداد ماینرهای غیرمجاز کشف شده در سال ۹۸ را ۱۱۴۴ دستگاه (از ۳۷ مرکز) ، در سال  ۹۹ را حدود  ۲۰۶۶ دستگاه (از ۸۲ مرکز) و نیز تعداد ماینر های غیرمجاز کشف شده طی دو ماه ابتدایی سال جاری نیز حدود ۳۹۲ دستگاه (از ۴۱ مرکز) بوده است.

فرج نیا به جرایم اخذ شده و پرونده های قضایی پیرامون استفاده‌کنندگان از این دستگاه‌های غیر مجاز نیز اشاره کرد و در پایان گزارش خود، چالش‌های پیش روی کشف مراکز استخراج رمز های غیرمجاز و نیز شیوه های فنی و غیرفنی شناسایی دستگاه‌های رمز ارزها را بیان کرد.

کد خبر 1059009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha