روستاهای خراسان شمالی با اولویت آبرسانی می شود

استاندار خراسان شمالی گفت: آبرسانی به روستاهای این استان با اولویت و سرعت انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «محمدعلی شجاعی» عصر روز شنبه (اول خردادماه) در آیین افتتاح طرح آبرسانی شهرک گلیان شیروان با بیان اینکه ابتدایی ترین موضوع در زندگی آب است، افزود: روستاهای بسیاری در کشور با تانکر آبرسانی می شود و در این استان کم برخوردار وضعیت چنین است و نباید آبرسانی را جشن تلقی کرد چرا که دیر به سراغ مردم رفته ایم.

 

 

استاندار خراسان شمالی افزود: از مردم روستا بابت تاخیر 12 ساله آبرسانی عذرخواهی می کنیم و این را وظیفه خود می دانیم که طرح ها زودتر به بهره برداری برسد و با سرعت عمل شود.

 

 

شجاعی گفت: این استان به گونه ای مدیریت می شود که فضا، فضای کار است و در این چند سال سعی کرده ایم کلنگی که بر زمین خورده پایان آن ناتمام نماند تا باعث امیدوای مردم شود.

 

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قبل از ایجاد شهرک باید زیرساخت های آن آماده می شد زیرا که روند کند بر احداث طرح ها بسیار هزینه بر است.

 

 

علی جدی اظهار داشت: اینک روستای بی بهره، گلیان، عبدآباد، خطاب و چندین روستای دیگر شهرستان با تنش و بحران آب مواجه است که با سازمان آب و بودجه توافقاتی صورت گرفته تا پیش بینی اعتبار صورت گیرد و عملیات آبرسانی به آن ها صورت گیرد.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی هم گفت: برای آبرسانی روستای حسین آباد یک چاه آهکی از روستای گره زو و 7 چاه دیگر برای آبرسانی بهتر به این شهرستان حفر شده است.

 

 

غلامحسین ساقی اظهار داشت: با توجه به سختی طرح آبرسای و هزینه های بالا از مردم انتظار می رود آب را در بخش دام و صیفی جات استفاده نکنند زیرا که آبرسانی به این شهرک شروع یک مجتمع است که اولین روستای آن گلیان است که 14 روستا را با جمعیت بالغ بر 6 هزار و 500 نفر پوشش خواهد داد.

 

 

 

 

کد خبر 1059017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha