اهمال شهرداری شیروان در احداث به موقع پردیس سینمایی امید شیروان

استاندار خراسان شمالی گفت: شهرداری شیروان برای تعهدات خود در احداث به موقع پردیس سینمایی امید شیروان کوتاهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «محمد علی شجاعی» عصر روز شنبه اول خردادماه در بازدید از پردیس سینمایی امید شیروان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح قرار بود ابتدای فروردین ماه امسال به اتمام برسد که با خواهش شهردار این طرح مجدد به شهرداری واگذار شد و هماهنگ شد اگر چنانچه مشکلی داشته باشد به پیمانکار دیگری بدهند زیرا که  احداث طرح در 700 متر زیربنا طی 6 ماه کار نشدنی نیست، شهرداری پی گیر است و مصوبه شورا را برای تامین منابع مالی از محل فروش دو قطعه زمین اخذ کرده است.

 

 

استاندارخراسان شمالی ضمن تاکید بر سرعت اجرای طرح گفت: نیاز شهرستان به احداث پردیس سینمایی در شان مردم است و شهرداری قول داده طی 6 ماهه دیگر طرح را به اتمام برساند و ما هم کمک خواهیم کرد.

 

 

وی گفت: براساس تفاهم نامه قرار بود 7 میلیارد ریال وزارت ارشاد، 10 میلیارد ریال فرمانداری و مابقی را شهرداری هزینه کند زیرا که متولی بهره برداری بود که اکنون از کمک های ملی تاکنون مبلغی دریافت نشده است 2 میلیارد ریال تخصیص داده شده ولی دریافت نشده و 10 میلیارد فرمانداری را به 2 برابر افزایش دادیم و مابقی اعتبارات هم شهرداری باید فراهم کند تا طی 6 ماه آینده به تمام برسد.

 

 

شهردار شیروان هم گفت: اینک این طرح 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است که در مجموع کل برآورد ساخت و تجهیزات آن 70میلیارد ریال اعتبار است که شهرداری قادر به تامین اعتبار تا مبلغ  35 میلیارد ریال است.

 

 

شاهرخ شاهرخی نبود اعتبارات را علت روند کند طرح عنوان کرد و افزود: برای زمین طرح هم پی گیری هایی با راه و شهرسازی صورت گرفته و مشکل زمین حل شده و اینک مجموع کل زمین این سینما مربوط شهرداری خواهد بود.

 

 

پردیس سینمایی امید شیروان با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و ۹۵۰ مترمربع زمین با سه سالن و ظرفیت ۳۰۰ صندلی، با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور و سازمان سینمایی 11 مهرماه سال 99 کلنگ زنی شد که قرار بود طی 6 ماه به اتمام برسد ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبارات به موقع هچنان با 30درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

 

 

 

کد خبر 1059028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha