استمرار طرح شمیم خدمت در سال ۱۴۰۰/ ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر

معممی مقدم با اشاره به استمرار طرح شمیم خدمت در سال ۱۴۰۰ گفت: سال گذشته در قالب این طرح به ۱۲ هزار نفر آموزش مهارتی ارایه دهیم و برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم.

«رضا معممی مقدم»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «شمیم خدمت» از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: معاونت اجتماعی سازمان اوقاف در راستای لبیک عملی به شعار جهش تولید در سال گذشته، طرح «شمیم خدمت» را با هدف توانمندسازی، آموزش و ایجاد شغل برای مجاورین و زائرین بقاع متبرکه در دستور کار خود قرار داد و توانست برای 12 هزار نفر آموزش مهارتی ارایه دهد و  برای حدود پنج هزار نفر زمینه اشتغال فراهم کند.

 

مدیرکل اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پیش آمده کرونایی و بیکار شدن تعداد قابل توجهی از افراد کم برخوردار در این ایام، ایجاد زمینه اشتغال برای این تعداد قابل قبول بوده است و در سال جدید نیز که مقام معظم رهبری  بازهم دغدغه تولید و اشتغال را داشته اند، این اداره کل، با قوتی دو چندان برای تحقق شعارسال قدم بر خواهد داشت و در این راستا، اجرای کامل و جامع طرح «شمیم خدمت» را به عنوان یکی از اولویت ها و کارویژه های خود در دستور کار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظربوده است. در گام نخست با بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان ها، نهادها، موسسات و گروه هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می شود. در گام دوم تلاش می گردد، با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط، و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا گردد.

 

مدیرکل اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در گام سوم نیز تلاش می شود، با راه اندازی بازارچه های خیریه و فروشگاه های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد. در سال گذشته بیشترین تاکید ما بر اجرای گام اول طرح یعنی آموزش بوده است که در سال جاری با توجه به وجوب پشتیبانی از تولید، اجرای عملیاتی گام های بعدی این ابلاغیه در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی افزود: در زمینه پشتیبانی، بقاع متبرکه سراسر کشور این آمادگی را دارند که از تمام امکانات و ظرفیت های خود در زمینه تولید استفاده و ایفای نقش نمایند واقدامات عملیاتی در طرح جامع «شمیم خدمت»، شامل نیاز سنجی شغلی، مشاوره شغلی، ارزیابی طرحهای اقتصادی خانگی، آموزش های کسب و کار، کاریابی تامین مالی ، بازار یابی فروش و راهبری شغلی را انجام دهند.

 

کد خبر 1059101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha