نشست مقدماتی بررسی فعالیت های علمی بین المللی مراسم اربعین حسینی

مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا از برگزاری نشست مقدماتی برای بررسی فعالیت های پنجمین کنفرانس علمی بین المللی مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در استان مقدس امام حسین(ع) سومین نشست مقدماتی و تخصصی برای بررسی فعالیت های پنجمین کنفرانس بین المللی علمی مراسم اربعین حسینی را برگزار کرد.

 

این نشست به ریاست استاد «عبدالامیر القریشی» و با حضور اعضای هئیت مشورتی این مرکز و واحدهای مربوط به موضوع این نشست برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست مقالات تحقیقاتی ارایه شده به این مرکز را بررسی کردند تا به نهادهای علمی و آکادمیکی برای بررسی نهایی ارسال شود.

 

در این نشست حضور پژوهشگران در همایش علمی اربعین بررسی شد و قرار است دعوتنامه های برای آنها ارسال شود. این همایش قرار است 10 تا 11سپتامبر 2021 میلادی با همکاری شورای علمی دانشگاه برای مراسم میلیونی اربعین برگزار شود.

 

شعار این کنفرانس «الزيارة الأربعينية جسد الحياة، قلبه الأسرة، وعقله الشباب» خواهد بود. در این کنفرانس شماری از پژوهشگران مناطق مختلف جهان و جمعی از خادمان عتبات مقدس در عراق و مسئولان اداره های دولتی شرکت می کنند.

 

اضران در مورد جزئیات پروژه استخدام محققان خارجی که از آنها دعوت خواهد شد برای شرکت در جلسات کنفرانسی که طی دوره 10 تا 11 سپتامبر 2021 با همکاری شورای علمی دانشگاهی برای بازدید از چهل میلیون نفر برگزار خواهد شد ، بحث کردند دانشکده نخبگان دانشگاه ، جایی که کنفرانس امسال شعار "چهل دیدار بدن زندگی است ، قلب او خانواده است ، ذهن او جوان است" برگزار می شود.

 

این کنفرانس علمی بین المللی با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های مرجعیت عالیقدر شیعیان و ستاد بحران عراق برگزار خواهد شد.

کد خبر 1059127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha