محکومیت  مدیر یک واحد تولیدی در ایلام به ۶ ماه حبس

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: یک واحد تولید کننده شن و ماسه در شهرستان آبدانان به جرم تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،« مهناز  همتی» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران، این واحد تولیدی به علت عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی و مدیریت آن به شش ماه حبس محکوم شد.

 

مدیرکل استاندارد استان ایلام با بیان اینکه این احکام در راستای اجرای مواد قانونی و شکایت این اداره کل، توسط دادگاه کیفری صادر شده است، یادآور شد: محکومیت واحد تولیدی به دلیل جعل نشان استاندارد و تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد بوده است.

 

وی یادآور شد: همچنین ۲ واحد تولیدی شن و ماسه در آبدانان و یک واحد تولیدی بتن آماده و کود شیمیایی در دهلران به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و تولید و عرضه محصولات غیر استاندارد به مراجع قضایی جهت صدور حکم معرفی شدند.

 

همتی گفت: حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که تمامی موازین قانونی را رعایت می کنند از وظایف سازمانی اداره کل استاندارد استان بوده و در این موارد هیچ قصوری پذیرفته شدنی نیست.

 

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه موارد غیر کیفی و مشکوک در حوزه استاندارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

 

کد خبر 1059170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha