پل زیرگذر ورودی شهر مود افتتاح شد

همزمان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، پل زیرگذر ورودی شهر مود به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفرهای شهرستانی خود،‌ امروز (۲۶ خرداد) به شهرستان سربیشه رفت و در اولین برنامه حضور خود، پل زیرگذر ورودی شهر مود را که اواخر فروردین ماه زیر بار ترافیکی رفته بود، به طور رسما افتتاح کرد.

 

این پل به منظور تسهیل تردد و ایمن سازی راه های دسترسی اهالی شهر مود و ساکنان روستاهای اطراف طراحی و اجرا شده است. 

 

اداره کل راه و شهرسازی، با توجه به اهمیت موضوع و نیاز ضروری در ایمن‌سازی تردد در این محور، عملیات اجرایی زیرگذر مود را سال گذشته آغاز کرده است. 

 

برای احداث این زیرگذر ۱۰ متری، حدود ۵۰۰ متر کانال هدایت آب‌های سطحی و ۲ و نیم کیلومتر عملیات آسفالت و اجرای راه برای رمپ و لوپ‌ها انجام شده است. ۵۶۰ متر پی کنی، ۷۰۰ متر بتن ریزی و۲۳ هزار و ۴۰۰ متر خاکریزی از جمله عملیات عمرانی صورت گرفته برای اجرای این پل می باشد. 

 

در مجموع برای اجرای این پروژه، بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

همچنین ملانوری، در ادامه سفر به شهرستان سربیشه، از پروژه باند دوم بیرجند - سربیشه به عنوان قطعه ای از محور بیرجند- زاهدان بازدید کرد. 

 


از مجموع کل محور بیرجند- زاهدان، ۲۴۱ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان‌ جنوبی می باشد که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است. پروژه دوبانده سازی ۱۱۹ کیلومتر در طول این مسیر در دست اجرا می باشد. 

 


طول قطعه ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، ۱۱ کیلومتر است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۶۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 1059211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha