عدم صدور شناسنامه در روز انتخابات/ مردم برای تعویض شناسنامه زودتر اقدام کنند

مهرآور گفت: به هیچ عنوان شناسنامه در ۴۸ ساعت منتهی به انتخابات صادر نخواهد شد و مردم باید هرچه سریع تر نسبت به درخواست و تعویض شناسنامه خود اقدام کنند.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: افرادی که شناسنامه های آن ها آب خوردگی، عکس شناسنامه مخدوش و پاره شده و یا عکس آن ها مطابق سن آنها نیست و یا برگه مهر آن ها پر شده است باید از هم اکنون برای شرکت در انتخابات اقدام کنند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده است باید به سامانه ثبت احوال و یا اداره پست مراجعه کنند و اگر شناسنامه آن ها پیدا نشد از هم اکنون از طریق دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال استان اعلام مفقودی کنند.

 

مهرآور با تأکید بر اینکه در 48 ساعت منتهی به انتخابات شناسامه صادر نمی شود، گفت: در روز انتخابات و ماقبل انتخابات فقط حضور پرسنل ثبت احوال برای تحویل شناسنامه های صادر شده است و به هیچ عنوان و تحت هیچ گونه سفارشی، شناسنامه در 48 ساعت منتهی به انتخابات صادر نخواهد شد چراکه ثبت احوال مجاز به صدور شناسنامه در این ساعات نیست.

 

وی در ادامه در خصوص اعتراض مردم نسبت به تحویل دیر هنگام کارت های ملی گفت: در حال حاضر هفت هزار و 29 فقره کارت ملی در خراسان جنوبی آماده تحویل  است که از این تعداد یک‌هزار و 21 فقره کارت مربوط بیرجند است لذا از مردم خواستاریم هرچه سریعتر برای دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: مردم بیرجند می‌توانند صبح و عصر برای تحویل این کارت ملی به دفتر پیشخوان خدمات دولتی خیابان غفاری مراجعه کنند.

 

مهرآور گفت: تاکنون ۵۷۹ هزار و ۱۷۳ درخواست تعویض شناسنامه در استان داشته ایم که درصدد صدور آن هستیم.

 

وی در پایان گفت: تعداد رای دهندگان و رای اولی ها در استان ها طبق مصوبات وزارت کشور از طریق ستاد انتخابات اعلام خواهد شد.

کد خبر 1059213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha