رصد وضعیت دانش آموزان عشایری با شناسنامه تحصیلی

سیفی از تهیه شناسنامه تحصیلی دانش آموزان عشایر خبر داد و گفت: وضعیت دانش آموزان عشایری رصد می شود.

«محمد رضا سیفی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: شناسنامه تحصیلی دانش آموزان مدارس عشایری تهیه شده است. با این شناسنامه مشخص می شود چه تعداد مدارس و دانش آموز دسترسی به اینترنت ندارند یا دسترسی دارند ابزارهای لازم را ندارند.

 

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود:شش هزار مدرسه با 280 هزار دانش آموز داریم که در مناطق جغرافیایی به صورت پراکنده زندگی می کنند و برخی از آن ها در مناطق صعب العبور هستند به همین دلیل کمی طول کشید تا شناسنامه تهیه شود.

 

سیفی بیان کرد:این شناسنامه تدوین شده است و مشخص است که دانش آموز عشایری درچه وضعیتی قرار دارد. اگر آمار درستی داشته باشیم می توانیم پایه گذاری کنیم.

 

وی تاکید کرد:در برخی از جاهایی که حضوری آموزش انجام شده است، رصد یادگیری هم صورت گرفت خوشبختانه عقب ماندگی در دروس نداشته باشند.

 

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:طی دوسال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکل خاصی در آموزش نداشته ایم، درست است در کشور 210 هزار دانش آموز بازمانده تحصیل وجود دارد و تعدادی از آن ها برای مناطق عشایری است، امیدواریم با نهضت نصیب آموزشی این مشکلات حل شود.

 

کد خبر 1059252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha