حل مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت فرهنگی؛ مطالبه مسجدی‌ها از رئیس جمهوری آینده

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به مطالبات اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده، گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین بهبود اوضاع فرهنگی و اجتماعی باید در دولت آینده مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مطالبه اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده همان مطالبات و منویات مقام معظم رهبری و خواسته های به حقّ مردم است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: اهالی مسجد از مشکلات و مسائلی که امروز گریبانگر مردم است، جدا نیستند، چراکه اهالی مسجد در سال های اخیر در خطّ مقدم مواجهه‌ی با محرومیت زدایی قرار گرفته اند و می دانند که مردم بویژه قشر آسیب پذیر، در فشار اقتصادی شدیدی هستند؛ به همین جهت حل مشکلات معیشتی مردم مطالبه‌ی اولیه‌ی اهالی مسجد از دولت منتخب است که باید توسط دولت آینده به این امر مهم توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

وی تحقق شعار سال و همچنین تحقّق اقتصاد مقاومتی را موضوع مهم دیگری دانست که باید دولت آینده در جهت آن حرکت کند و ابراز کرد: تا مشکلات مردم روز به روز کمتر شود و در نتیجه به فضل الهی بتوانیم یک روزی این ادّعا را داشته باشیم که مردم به رفاه نسبی و نشاط معنوی دست پیدا کرده اند.

 

حجت الاسلام ذاکر اهتمام به مباحث فرهنگی را موضوع دیگری عنوان نمود که دولت باید به آن اهتمام جدّی داشته باشد و تاکید کرد: کمبودها و کاستی های سال های گذشته در این زمینه باید جبران شود و در حوزه معارف اسلامی و تبلیغ آن، باید بستر به گونه ای فراهم شود که  مردم به راحتی دسترسی به محصولاتی داشته باشند که از لحاظ رسانه ای جذابیت و تنوّع داشته باشد و این محصولات درصدد تبلیغ معارف ناب دینی باشد.

 

وی تصریح کرد: دولت باید بتواند فرهنگ ناب اسلامی را با ذائقه و ابزار روز به مردم  عرضه کند و به موضوع جوانان اهتمام ویژه ای داشته باشد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، کاهش، رفع و دفع آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از محورهایی دانست که در این زمینه دولت آینده باید نسبت به آن همت عالی مصروف دارد و خاطرنشان کرد: امروز موضوع طلاق و اعتیاد معضلی است که گریبانگیر جامعه ما شده و بحث ازدواج موضوع مهم دیگری است که باید موانع آن رفع و اشتغال جوانان هم به موازات آن مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

کد خبر 1059280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha