وزارت کشور مسئولیت خدمات‌دهی ۲۰۰ محله حاشیه نشین را بر عهده دارد

وزیر کشور گفت: وزارت کشور بیش از ۲۰۰ محله را در قالب تسهیل گری بر عهده دارد و خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز یکشنبه در حاشیه برگزاری یکصدو سی و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۴۴۰ محله از این محلات را وزارت راه و شهرسازی در قالب آن ستادی که متولی کار است بر عهده دارد و بیش از ۲۰۰ محله را وزارت کشور در قالب تسهیل گری بر عهده دارد و خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: حاشیه نشینی یکی از اولویت‌هایی است که مقام معظم رهبری به عنوان یک آسیب اجتماعی طرح کرده بودند.

رحمانی فضلی ادامه داد: در شورای اجتماعی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی طرحی تهیه شد که مبتنی بر آن در خصوص حاشیه‌ها و محلات در دو بعد کالبدی و اجتماعی برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت و دستگاه‌های متولی، معین و همکار مشخص شدند و اقدامات خوبی انجام شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها در قالب کارگروه‌ها اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و فنی امنیتی تقسیم بندی شده اند و با رعایت اولویت‌ها کار‌ها انجام می‌شود.

رحمانی فضلی گفت: در گزارشی که امروز گرفتیم روند کار مناسب است، اما فاصله عقب افتادگی به دلیل عدم تعادل و توازن و ترازی که در امکانات، منابع و فعالیت‌هاست؛ هنوز از هدف خود فاصله داریم، هرچند حرکت مطلوب شکل گرفته، اما هدف کماکان در شرایط عادی قابل تحقق نخواهد بود هر چند کار‌های خوبی هم صورت می‌گیرد.

وی گفت: قرار شد دستگاه اجرایی، امنیتی و شهرداری‌ها منابع خود را در اول سال با اولویت این مناطق تقسیم بندی کنند. سه شهر مشهد، سنندج و خمینی شهر کار‌های خوبی انجام داده اند و در این جلسه هم گزارش‌هایی را ارائه دادند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه موضوعی دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد، آثار اجتماعی کرونا بود، افزود: مقرر شد آثار اجتماعی کرونا پیگیری و برنامه ریزی‌های لازم انجام شود، چون معتقد هستیم در ایام این بیماری و پسا کرونا با مسایل اجتماعی روبرو خواهیم بود.

وزیر کشور گفت: بحث معتادان متجاهر یکی از موضوعات بود که در این جلسه بر آن تاکید شد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بقیه دستگاه‌های متولی نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و نسبت به جمع آوری و درمان آن‌ها تسریع کنند.

کد خبر 1059344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha