خودباوری مهم ترین شاخصه پیروزی حماسه ‌آفرین خرمشهر است

سازمان بسیج رسانه استان البرز با تبریک سالروز پیروزی خرمشهر آورده است: عملیات محیرالعقول و افتخارآمیز فتح خرمشهر نتیجه فرهنگ ایثار و شهادت در وجود پاک رزمندگان پرتوان اسلام بود که انجام شد و مهمترین شاخصه آن خودباوری بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، سازمان بسیج رسانه استان البرز در بیانیه ای با تبریک سالروز پیروزی خرمشهر آورده است: آزادسازی خرمشهر،فتحی محیرالعقول حماسه ی شگرف و بی بدیل فتح خرمشهر که با دلاوری و ایثار فرزندان رشید این مرزوبوم در تاریخ سوم خرداد سال ۱۳۶۱ به وقوع پیوست، میراث بسیار ارزشمند و گرانسنگ خودباوری و تکیه بر داشته های خود را برای نسل های بعدی به یادگار گذاشت.

 

طوری که بعد از گذشت قریب چهل سال از آن حماسه ی تاریخی، بازخورد آنرا حتی در سرزمین های اشغالی و رزمندگان عزیز فلسطینی و همچنین جوانان غیور غزه نیز شاهد هستیم.

 

صبح روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بود که رزمندگان خداجوی ایران اسلامی موفق به رخنه و نفوذ در شهر خرمشهر شده و به هنگام اذان ظهر، شهر را بطور کامل به تصرف خود در آوردند و صدای ملکوتی و روحبخش اذان با صدای داوودی جانباز شهید حاجعلی گروسی از مناره های گلوله باران شده ی مسجدجامع خرمشهر فضای شهر را عطرآگین نمود.

 

عملیات محیرالعقول و افتخارآمیز فتح خرمشهر نتیجه ی فرهنگ ایثار و شهادت در وجود پاک رزمندگان پرتوان اسلام بود که انجام شد چراکه دشمن بعثی با تمامی امکانات، ادوات و تجهیزات مدرن نظامی که از اربابان شرقی و غربی خود و با دلارهای نفتی مرتجعین عرب منطقه بدست آورده بود، به سرحدات ایران اسلامی حمله کرده بود و فرزندان دلاور این سرزمین با توکل بر ذات اقدس باری تعالی و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام در برابر ماشین جنگی تا بن دندان مسلح دشمن زبون جانانه مقاومت کرده و درسی فراموش نشدنی به متجاوزان بعثی دادند.

 

بنابراین حماسه ی عظیم سوم خرداد را به واقع میتوان حماسه ای بی بدیل، شگرف و درخشان نامید که دلاورمردیها و جانفشانیهای صورت گرفته در آن تا ابد همچون نگینی تابناک بر تارک این سرزمین پاک خواهد درخشید.

 

در پایان لازم است مجددا متذکر شویم که برای این فتح بزرگ رشادت ها و دلیرمردی های بی مانند و جانانه ای صورت گرفت و شهیدان والامقام بسیاری به درجه ی رفیع شهادت نائل آمدند که باید هرسال بیش از گذشته یاد و خاطره ی آنان گرامی داشته شود. درود میفرستیم بر ارواح طیبه و پاک تمام شهیدان گلگون کفن خاصه شهدای عملیات غرورآفرین و ظفرمند آزادسازی خرمشهر عزیز. امید که ادامه دهنده ی راه پرافتخار آن عزیزان سفرکرده باشیم.                                      

 

کد خبر 1059550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha