حذف دفترچه های کاغذی بیمه روستائیان استان ایلام کلید زده شد

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت: از اول خرداد ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور حذف دفترچه های کاغذی بیمه روستائیان استان ایلام کلید زده شد.

«نورالدین رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام در تشریح فرآیند حذف دفاتر روستائیان، اظهار کرد: 230هزار نفر از روستائیان استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که این صندوق به عنوان روستائیان،عشایر و شهرهای زیر 20هزار نفر تقسیم بندی می شوند.

 

وی با اشاره به حذف دفاتر درمانی افزود: از ابتدای نسخه نویسی الکترونیک و ارجاع الکترونیک در ارائه خدمات سطح یک که این موضوع به عنوان یکی از مواد اصل در تفاهم نامه قید شده است و از اول خرداد ماه نیاز به دفترچه بیمه روستایی برای ویزیت نخواهیم داشت و بیمه شدگان فقط با ارائه کد ملی می توانند خدمات دارویی و پاراکلینیک را نیز بصورت الکترونیکی دریافت کنند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت: پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد می توانند برای بیمه شدگان فاقد دفترچه بیمه در صورت نبود امکان نسخه نویسی الکترونیکی،از سربرگ مراکز با درج کد ملی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک برای ضوابط استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: در صورتی که بیمه شده برای دریافت خدمات درمانی به مطب و یا مراکز درمانی مراجعه نکرده باشد و پیامکی حاوی اطلاعات مربوط به ویزیت و خدمات پزشکی دریافت کند میتواند به منظور جلوگیری و سو استفاده از این،موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1666پیگیری کنند.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: اداره بیمه سلامت حرکت خوبی را به سمت الکترونیکی کردن خدمات برداشته است و جزو دستگاه‌هایی است که با وجود بیشترین ارتباط با مردم و حدود ۳۸۹ هزار بیمه شده، تلاش های مثبتی در زمینه خدمت به مردم انجام داده است.

کد خبر 1059567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha