گسترش جبهه مقاومت در جغرافیای فراملی با نگاه بلند شهید سلیمانی محقق شد

امام جمعه کرمان گفت: ذهن و فکر شهید سلیمانی فقط محدود به یک جغرافیای کوچک نبود بلکه به اندازه سعه وجودی خود نگاه بلند داشت و فکر بلند می کرد به همین دلیل جبهه مقاومت را هم گسترش داد که آثار و برکات این گسترش را در پیروزی فلسطین می بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی دوشنبه (3 خرداد) در مراسم رونمایی از یادبود سردار دل ها در روستای قنات ملک رابر در جوار قبور مطهر شهدا و مرقد والدین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهید سلیمانی دل های همه را متوجه خود کرد و سردار دل ها لقب گرفت.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه والدین شهید سلیمانی دو شخصیت برجسته اخلاقی بودند و ضمن قدردانی از کسانی که این مراسم را تدارک دیدند به خصوص از مسئولین محلی بیان کرد: از فرمانده سپاه ثارالله، سردار معروفی که خود رزمنده دوران دفاع مقدس و آزاده است و برای مکتب شهید سلیمانی و تحقق آن، نقش بسیار پررنگ و ویژه و باانگیزه ای دارد، تشکر می کنم.

 

 

وی با بیان این نکته که تاریخ در بخشی خیلی بی رحم است و آن اینکه در بعد مادی و ناسوتی ما انسان ها، همه را در کام خود می کشد؛ گفت: بزرگترین و مهمترین و عزیزترین شخصیت ها را تاریخ در خود دارد اما در یک بخش امانت دار خوبی هست و آن اینکه روحیه ها و رویه ها و بُعد ملکوتی و روحانی انسان ها را با همه سعی و تلاش، سعی می کند امانت داری و حفظ کند که این بخش، بخش حیات واقعی انسان ها است و هیچوقت مرگ و میر ندارد و ماندگاری آن برای همیشه است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: امروز در روستایی آمده ایم که این روستا افتخار پیدا کرده شخصیتی در آن رشد و نمو کند که این شخصیت جهان را تحت تأثیر خود قرار دهد؛ نه فقط جهان امروز را بلکه آینده تاریخ را تحت تأثیر شخصیت خود قرار دهد و برای همیشه هم خود در تاریخ ماندگار باشد و هم اسم روستای قنات ملک را تبدیل به یک اسم جهانی و ماندگار کرد.

 

 

وی اظهار کرد: افراد تشنه فراوانی همانطور که دوست دارند مرقد مطهر این شهید را زیارت کنند، دوست دارند به روستای قنات ملک هم مسافرت کنند و محل اولیه زندگی این شهید را ببینند؛ امروز آن ها و ما مهمان اهالی این روستای عزیز و بزرگ هستیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه حیات طیبه شهید سلیمانی در این چند دهه زندگی مؤثر و دوران مستمر و طولانی جهاد در سه محور عمده خلاصه می شود؛ بیان کرد: محور اول عبارت از اخلاص و کار برای خدا است؛ شهید سلیمانی مصداق این جمله نورانی امام حسین(ع) است که فرمود «خدایا من را آنجوری قرار بده، خداترسی من و وجود و حضور خدا در زندگی من یک جوری پررنگ باشد که من در هر صحنه و عملی توا را در آن ببینم و هر کاری می خواهم انجام دهم در آن کار اول خدا را ببینم و بعد کار را انجام دهم».

 

وی بیان کرد: وقتی کسی با تمام وجود خود، همه همت خویش را صرف این کرد که فقط خدا را در زندگی ببیند ولا غیر؛ حتماً کار مخلصانه هم کاری بزرگ جلوه خواهد کرد و هم ماندگار خواهد شد؛ کار مخلصانه با توجه به آیه 9 سوره انسان دو ویژگی دارد؛ نه توقع مدح از کسی که او را تشویق و ترغیب کند و نه توقع اینکه کسی به او مزدی بدهد لذا نه مزد و نه تعریف و تمجید می خواهد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با افزودن اینکه حماسه بزرگ فتح خرمشهر توسط کسانی اتفاق افتاد که این دو ویژگی را داشتند؛ اظهار کرد: آن ملتی که این حماسه را در میدان عملیات و عمل خلق کرد و فرزندان رشید شما حماسه بزرگ خرمشهر را رقم زدند، مطمئن باشید حماسه تاریخی دیگری هم در آینده نزدیک در پیش است که آن را هم رقم خواهد زد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: محور دومی که در زندگی شهید سلیمانی بسیار پررنگ است اینکه شهید سلیمانی در طول زندگی خود تلاش کرد سخت ترین کار را انجام دهد و بین کار آسان و سخت همیشه کار سخت را انتخاب کرد؛ این همان است که در روایات داریم «بالاترین و بزرگترین و بافضیلت ترین عمل، عملی است که سخت تر باشد»؛ سخت ترین عمل، میدان جنگ است زیرا هر لحظه ده ها حادثه برای انسان ممکن است اتفاق بیفتد که همه آن ها سخت هستند.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: 40 سال جهاد را در دستور کار خود قرار دادن و مرد میدان های سخت بودن و سخت ترین کار متصور را انجام دادن، حتماً آن چهره را ماندگار می کند و آن حیات طبیه است که حرف یکی از علمای بزرگ این بود که واقعاً این نفس زکیه ای که در روایات ما هست که قبل از ظهور حضرت ولی عصر(عج) حتماً قتل نفس زکیه اتفاق خواهد افتاد، می گفت من تا الان هر چه تاریخ را مطالعه می کنم، تا این لحظه آینده را نمی توانیم قضاوت کنیم و مصداق هم نمی توانیم مشخص کنیم اما به ذهن ما می زند که شهید سلیمانی در این جایگاه قرار دارد.

 

 

وی ادامه داد: محور سوم نگاه بلند و بزرگ شهید سلیمانی است؛ ذهن و فکر شهید سلیمانی فقط محدود به یک جغرافیای کوچک نبود بلکه به اندازه سعه وجودی خود نگاه بلند داشت و فکر بلند می کرد به همین دلیل جبهه مقاومت را هم گسترش داد که شما آثار و برکات این گسترش را در همین پیروزی اخیر مردم مظلوم فلسطین شاهد بودید.

 

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: در آتش بس یکطرفه ی رژیم جعلی و غاصب اسرائیل، فلسطینی هایی که تنها وسیله دفاعی آن ها سنگ بود تبدیل به موشک های نقطه زنی شد که در همان روزهای اول اسرائیل را زمین گیر کردند و این از نگاه بلند شهید سلیمانی است؛ نگاه شهید سلیمانی متوجه کل جهان اسلام بود؛ جغرافیای پهناور جهان اسلام نه فقط جهان اسلام بلکه هر مظلومی در هر نقطه ای از جهان بود، شهید سلیمانی دغدغه حمایت از او را در مقابل ظالم داشت.

 

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم وظیفه الهی و سیاسی خود را در آینده ای نزدیک در انتخابات ریاست جمهوری به بهترین وجه ممکن و با مشارکت حداکثری انجام دهیم.

کد خبر 1059581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha