لزوم در نظر گرفتن پیشینه تاریخی و مذهبی مردم شیراز برای رنگ آمیزی شهری

ناصری گفت: استفاده از رنگ مناسب در مبلمان شهری، ساختمان ها و ... باید متناسب با پیشینه فرهنگی، مذهبی و تاریخی باشد و سلیقه مردم شیراز را نیز در بر بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی ناصری»، امروز (دوشنبه 3 خرداد) در یکصد و هشتاد و دومین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: روان شناسی رنگ ها باید در طراحی و رنگ آمیزی فضای شهری مورد توجه قرار بگید و در این خصوص سلیقه ای عمل نشود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در حال حاضر شاهد استفاده از سلیقه شخصی و رنگ آمیزی های ناامید کننده و بی روح در رنگ آمیزی شهر هستیم و این در حالی است که استفاده درست از رنگ ها، چشم اندازی زیبا و دلنشین برای مردم به وجود می آورد.

وی اضافه کرد: استفاده از رنگ مناسب در مبلمان شهری، ساختمان ها و ... باید متناسب با پیشینه فرهنگی، مذهبی و تاریخی باشد و سلیقه مردم شیراز را نیز در بر بگیرد.

ناصری تاکید کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز باید با برگزاری نشست های دوره ای و کارگروهی تخصصی با حضور کارشناس کمیسیون، صاحبنظران روان شناسی و هنرمندان فعال در عرصه رنگ آمیزی و طراحی مبلمان ها و المان های مناسبتی و حجمی، اقدام کند و نتیجه را به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لازم است تا احیا و بهره برداری از قنات های 17 گانه برای ثبت ملی، رفع معضلات زیست محیطی ناشی از رها شدن فاضلاب خام در شهرک «آرین» و بلوار «پاسارگاد» و مدیریت آب فضای سبز شهری و آب شرب مورد توجه قرار بگیرد.

 

کد خبر 1059667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha