سران فتنه که برای بازگشت شرط می گذارند، بدانند که مردم آنها را قبول ندارند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امیدواریم سران فتنه که با نهایت وقاحت برای بازگشت به سیاست شرط می‌گذارند، به هوش بیایند و بدانند که مردم اصلا آنها را قبول ندارند.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت الله احمد جنتی، خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری حماسه 9 دی سال گذشته خاطرنشان کرد: در جریان فتنه سال گذشته غبار همه جا را گرفته و ارزش‌ها، نظام و اسلام تهدید شده بود، دشمنان با رسوایی در روز عاشورا حرمت‌شکنی کردند و به برپایی آشوب‌ها امیدوار شده بودند اما جوشش مردمی در 9 دی باعث شد غبار فتنه از بین برود و کمر فتنه شکسته شود.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی نیست که برای برقراری امنیت، حکومت نظامی اعلام کند و به روی مردم خود اسلحه بکشد، افزود: از برکات حماسه 9 دی این بود که چهره‌ها مشخص و خواص از یکدیگر شناخته شدند، معلوم شد چه کسانی انقلابی و چه کسانی ضد انقلابی هستند. امیدواریم سران فتنه که با نهایت وقاحت برای بازگشت به سیاست شرط می‌گذارد به هوش بیایند و بدانند که مردم اصلا آنها را قبول ندارند.

 

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش به بحث هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و آن را یک تحول به معنای واقعی کلمه دانست و افزود: تحقق عدالت، بهره‌وری، اشتغال، تولید باکیفیت، اصلاح الگوی مصرف و تغییر در امور بانکی از جمله این تحولات است.

 

وی اضافه کرد: پیش‌بینی نمی‌شد که در اجرای این طرح وضعیت به آرامی پیش برود و مردم بپذیرند، حتی در زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نیروهای ضد آشوب در کنار پمپ بنزین‌ها مستقر شده بودند که اگر احیانا مانند زمان سهمیه‌بندی بنزین آشوبی به پا شد و خواستند پمپ بنزین‌ها به آتش بکشند جلوگیری کنند اما آب از آب تکان نخورد و مردم فهمیدند که اجرای این طرح به نفع‌شان است.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران به اشاره به جوسازی‌ها و تبلیغات عده ای مبنی بر گرانی و بحران در کشور پس از اجرای این طرح، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دولت و کمک مردم جلوی این اتفاقات گرفته شد، امروز نیز دولت شبانه‌روز کار می‌کند و با رصد وضعیت سعی دارد تا مانع تنش شود. اگر هم کسی در دولت اشکالی می‌بیند انتقاد کند، دولت هم می‌پذیرد، ما در شرایطی هستیم که همه باید به یکدیگر کمک کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طرح احضار وزرا توسط نمایندگان به مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: کارهای اخیر مجلس مانند حمایت از طرح هدفمندی یارانه‌ها و محکوم کردن فتنه نادیده گرفته نمی‌شود اما سؤال نمایندگان مجلس از وزرا در شرایطی که باید شبانه‌روز کار کنند و اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها ساعت‌ها از آنها وقت می‌گیرد، درست نیست.

 

جنتی عملکرد قوه قضاییه را خوب ارزیابی کردد و از زیر سؤال بردن قوه قضاییه به دلیل اشتباه یک قاضی مبنی بر صدور حکم حبس و شلاق برای یک فرزند شهید که در مورد محکومان فتنه صحبت کرده است، انتقاد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش سالروز 9 دی، تظاهرات مردم قم در اعتراض به توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی (ره) را گرامی داشت و ورود کشتی آسیایی به غزه و شکست انحصار این شهر را مرحله خوبی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین خواند.

 

خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح به مسیحیان جهان، از آنان خواست تا برای شناخت بیشتر حضرت مسیح به قرآن مراجعه کنند تا با توصیف قرآن از مقام یشان را آشنا شوند.

 

جنتی در ادامه به سردمداران مسیحی توصیه کرد، دست از ظلم بردارند، همان‌گونه که حضرت عیسی به کسی ظلم نکرد.

 

وی همچنین قانون منع حجاب در آذربایجان را محکوم کرد و از دولت آذربایجان خواست که در این کارش تجدید نظر کند چرا که مردم به دستورات دینی خود عمل می‌کنند.

 

جنتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران یکی از اصول اساسی تاریخ اسلام را جنگ دانست و سپس با بیان اینکه جنگ در اسلام با عنوان جهاد فی سبیل الله نام برده می‌شود، انواع جنگ را دو نوع دفاعی و ابتدایی برشمرد و در مورد جنگ دفاعی توضیح داد: جنگ‌های اسلامی از جنگ دفاعی شروع شد، زمانی که مسلمانان در مکه به دلیل ایمان به خدا مورد تجاوز قرار گرفتند، خداوند اجازه دفاع به مظلومان را داد تا حق خود را بازپس گیرند، این حق حتی به حیوانات هم فطرتا داده شده که برای بقای خود دفاع کنند.

 

وی با اشاره به شیطنت و تبلیغات غربی‌ها برای متجاوز نشان دادن اسلام بیان داشت: قساوت دشمن حد ندارد، همه جا اعلام می‌کند که اسلام با جنگ و تجاوز گسترش پیدا کرده است، اینها در مورد اسلام مطالعه نمی‌کنند و تهمت ناروا می‌زنند.

 

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه خداوند اجازه ساکت نشستن در برابر ظالم را نمی‌دهد، با اشاره به جنایات جنگی اسراییل و اروپا در تاریخ گفت: در تاریخ اروپا آمده است که مجازات‌ جنگی آنها به بدترین شکل بوده است. در اسراییل فلسطینیان را می‌کشند و دست به فروش اجزای بدن آنها می‌زنند.

 

وی مسئله دفاع را منحصر به اسلام ندانست و تصریح کرد: اگر بر فرض حضرت عیسی دست به شمشیر نبرده به این دلیل بوده که امکانش را نداشته است. در زمان پیامبر خاتم (ص) نیز در یک مقطعی که شرایط هموار نبود، جنگی اتفاق نیفتاد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ ملتی نیست که از حق دفاع از خود استفاده نکند، هر ملتی که تن به ظلم داده، خودش را نابود کرده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 10597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha