افزایش تولید ۲۵ درصدی برنج  با اجرای طرح همگام با کشاورز

حسینی با بیان اینکه افزایش تولید و کیفی سازی برنج از برنامه هایی است که دنبال می شود گفت: با اجرای طرح همگام با کشاورز شاهد افزایش تولید و عملکرد هشت تا ۲۵ درصدی تولید برنج بودیم.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مریم حسینی» امروز ( دوشنبه، ۳ خرداد ) در جمع خبرنگاران با اشاره به بذر گواهی شده و افزایش تولید برنج در گیلان اظهار کرد: برنج از محصولات استراتژیک گیلان محسوب می شود.

 

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور بابیان اینکه شالیکاران بایستی از بذر گواهی شده که دارای گواهی استاندارد است، استفاده کنند، گفت: این یکی از مولفه‌های استاندارد جهانی است و خلوص بذر گواهی شده بالای ۹۵ درصد و عاری از انواع آفات و بیماری‌ها است.
 

وی با بیان اینکه کشاورز با استفاده از بذر گواهی شده افزایش عملکرد تولید دارد تصریح کرد: طرح مطلوب سازی برنج از سال ۹۷ با همکاری مراکز علمی، بخش خصوصی و سپاه به منظور همسان سازی دستگاه‌های مختلف جهت افزایش تولید محصول برنج در گیلان آغاز شد.
 

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه این طرح در فاز نخست اجرای خود ۶ هزار مزرعه و ۱۶ هزار کشاورز را تحت پوشش قرار داد اضافه کرد: موسسه تحقیقات برنج در این طرح مسائل علمی از قبیل تغذیه خاک و چگونگی افزایش عملکرد در واحد سطح و آموزش کشاورزان را برعهده داشت.
 

وی افزود: اجرای طرح همگام با کشاورز موجب افزایش عملکرد تولید هشت تا ۲۵ درصدی مزارع برنج شد.
 

حسینی ادامه داد: اجرای این طرح بایستی گسترده تر شود، اکثر گیلانی ها کشاورز هستند و بایستی در این راستا فاکتورهای دیگر جهت کیفی‌سازی طرح نیز به آن افزوده شود.
 

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور خاطرنشان ساخت: با اجرای دقیق این طرح زمینه رونق اقتصادی در حوزه برنج افزایش می یابد. بدین سبب دغدغه کشاورزان با هزینه های هنگفتی که در راستای داشت و برداشت برنج انجام می دهند، جبران می‌شود. 

کد خبر 1059706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha