فتح خرمشهر نماد پیروزی اراده ها بر ادوات جنگی دشمن بود

حبیبی گفت: در فتح خرمشهر اراده ها بر ادوات جنگی دشمن غلبه کرد و آنچه خرمشهر را آزاد کرد، اراده رزمندگان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در مراسم گرامیداشت چهلمین سال گشت اقامه نماز جمعه قزوین که امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک می گوییم و درود می فرستیم بر روح همه شهیدان به ویژه شهدایی که در حماسه آزادسازی فتح خرمشهر نماد غیرت و مقاومت بودند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: در فتح خرمشهر اراده ها بر ادوات جنگی دشمن غلبه کرد و آنچه خرمشهر را آزاد کرد، اراده رزمندگان بود و فتح خرمشهر و آزادی آن به شکلی اهمیت داشت و به حدی مورد توجه دنیا قرار گرفت که کلیدواژه هشت سال دفاع مقدس شد.

 

وی افزود: فتح خرمشهر کابوسی برای صدام بود و خود صدام عنوان کرد اگر ایرانی ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آنها می دهم و آزادسازی خرمشهر مسیر جنگ را عوض کرد و شرایط جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

 

حبیبی اضافه کرد: این فتح بزرگ را به همه رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا تبریک می گوییم و امیدواریم همیشه در مسیر توجه به آرمان های نظام گام برداریم و پیشقدم باشیم.

 

وی با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در استان قزوین اظهار کرد: نقش نماز جمعه در سطح جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و حرکت مستمر فرهنگی، عبادی، سیاسی و اجتماعی است که برای چهلمین سال دارد برگزار می شود و این نشست برگزار شده تا ابعاد این مهم را برگزار کرده و مراسم گرامیداشتی برگزارکنیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: در کنار این مراسم، بحث نکوداشت آیت الله باریک بین امام جمعه فقید مرکز استان هم در دستور کار است تا بزرگداشت و نکوداشت این شخصیت برجسته و نماد دین و اخلاق را هم برگزار کنیم که حقی بر گردن همه ما دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه گفت: نمازجمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی است و برکات بسیاری را در جامعه دارد و روح دین را تازه می کند و نماز جمعه تبلور اجماع دین و سیاست است.

 

حبیبی افزود: نماز جمعه بانگ اجتماعی دین است و زینت و زیور شهر بوده و رونق نماز جمعه و زینت آن باید جوانان باشند.

 

وی با تقدیر از همکاری ائمه جمعه و جماعات و مردم در مساجد و رعایت پروتکل های بهداشتی  یادآور شد: ما کمترین ایرد و آسیب را در نماز جمعه و مساجد داشتیم و این امر به دلیل همراهی است که صورت گرفته است.

 

کد خبر 1059714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha