مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در قزوین برگزار می شود

شفیعی شاد از برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در قزوین در تیر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی شفیعی شاد» در مراسم گرامیداشت چهلمین سال گشت اقامه نماز جمعه قزوین که امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: نماز جمعه در قزوین در سال ۱۳۶۰ آغاز به کار کرده و در ۱۲ تیر ماه به امامت آیت الله باریک بین در مسجد النبی قزوین اقامه شد.

 

رئيس ستاد نماز جمعه قزوین ادامه داد: قبل از انقلاب، نماز جمعه برگزار می شد ولی جمعیت کمی در آن حضور می یافتند که با انتصاب آیت الله باریک بین و مرکزیت مسجدالنبی، فضای نمازجمعه در قزوین شکل گرفت و هر روز بر رونق آن افزوده شده است.

 

وی اعلام کرد: نماز جمعه قزوین جزو پنج و ۶ نماز جمعه باشکوه در سطح کشور است که از لحاظ حوزه ستادی و فعالیت ها به عنوان یکی از ستادهای  نمونه کشوری انتخاب شده است.

 

شفیعی شاد تصریح کرد: ما یک بار این فرصت را داریم که برای چهلمین سال اقامه نماز جمعه اقدام درخوری انجام دهیم و ان شاالله پاسداشت چهلمین سالگرد را در تیر ماه باشکوه برگزار می کنیم و قطع یقین این کار تعظیم شعائر الهی است که برای این منظور از اسفند ماه برنامه ریزی هایی صورت گرفت.

 

وی اظهار کرد: به منظور پاسداشت این مهم به مدت یک هفته برنامه هایی تدارک دیده شده که برگزار می شود و در نهایت هم مراسم بزرگداشت این روز با حضور مسئولانی از خارج از استان قزوین برگزار خواهد شد که به منظور برگزاری این برنامه ها کمیته هایی نظیر کمیته رسانه و فرهنگی تشکیل شده است.

 

رئيس ستاد نماز جمعه قزوین گفت: از شروع کرونا تاکنون هشت جلسه نماز جمعه داشتیم و با توجه به جلساتی که با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا داشتیم، برای اینکه ازدحامی نشود برنامه های جنبی نمازجمعه برگزار نمی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در قزوین بیشترین برنامه های جنبی را در نماز جمعه داشتیم که مشاوره خانواده، مشاوره احکام، نمایشگاه کتاب، پاسخگویی به سوالات شرعی، طرح نهضت خدمت، طرح دانش آموزی مصباح، طرح دانش آموزی امید و غیره  از جمله این برنامه ها است که در شرایط امروز به دلیل شرایط کرونا حتی سخنرانی قبل از خطبه ها هم برگزار نمی شود.

 

کد خبر 1059720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha