خرمشهر نماد افتخار و منشا عزت ایران اسلامی

علما و مسئولان استان کردستان خرمشهر را نماد افتخار و منشا عزت ایران اسلامی برشمردند و بیان کردند: رشادت‌های رزمندگان سوم خرداد باید نسل به نسل منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آزادسازی خرمشهر در هنگامه‌ای رقم خورد که این قطعه از خاک مقدس ایران عزیز بیش از یک و نیم سال در اشغال متجاوزین ارتش بعثی صهیونیستی صدام بود، اما با پیروزی تاریخ ساز رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱، معادلات جنگ تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام تغییر یافت و حامیان صدام و جهانیان را به حیرت واداشت.

 

علما، روحانیون و مسئولان استان کردستان در گرامیداشت این روز بزرگ خرمشهر را نماد افتحار و منشا عزت برای ایران اسلامی می‌دانند و انتقال عملیات بیت‌المقدس را که  از با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود، نیازمند انتقال به نسل‌های بعدی عنوان کردند.

 

آزادسازی خرمشهر در روزهای جنگ همانند روح حیات بخشی بود که در کالبد کشور دمیده شد


عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی کردستان گفت: آزادسازی خرمشهر یا بهتر بگویم خونین شهر در روزهای جنگ تحمیلی روح حیات بخشی بود که در کالبد نیروهای نظامی و مردم ایران دمیده شد.

 


امین ماموستا محمد امین راستی، اظهار کرد: مردم مسلمان ایران همواره در طول تاریخ مردمی وطن دوست و بوده و کشور و خاک خود را همواره دوست داشته و از آن با جان و دل پاسداری کرده‌اند.

 


وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست خود ملت، مردم ارق خاصی نسبت به کشور اسلامی خود داشته و دارند.

 


عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی کردستان بیان کرد: آزادسازی خرمشهر یا بهتر بگویم خونین شهر در روزهای جنگ تحمیلی روح حیات بخشی بود که در کالبد نیروهای نظامی و مردم ایران دمیده شد.

 


وی خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر به معنی ایمان و اعتقادی بود که در نیروهای کشور در برابر دشمن مجهز به ارتش پیشرفته وجود داشت و همین باور و اعتقاد قلبی بود که خرمشهر را آزاد کرد.

 


ماموستا راستی یادآورشد: روز سوم خرداد روز خانواده‌هایی است که برای آزادسازی خرمشهر جوانان خود را به جبهه‌های حق علیه باطل فرستادند تا یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست نا اهلان و دشمنان نظام نیافتند لذا این خانواده‌ها مهمترین نقش را در آزاد سازی خرمشهر ایفا کردند.

 


عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: آزادسازی خرمشهر را می‌توان نتیجه ایمان و عمل صالح رزمندگانی دانست که جان خود که عزیز‌ترین سرمایه هر انسان است را در راه وطن فدا کردند.

 

 

شهدای خرمشهر با خون خود درس شجاعت و ایمان را به دشمنان دادند


امام جمعه سنندج گفت: شهدا با خون خود خرمشهر را آزاد کردند و درس شجاعت و ایمان را به دشمنان دادند که تا تاریخ ادامه دارد نگاه چپ به خاک این مرز و بوم نگاه نکنند.

 


ماموستا فابق رستمی اظهار کرد: رزمندگان اسلام برای دفاع از خاک ، شروف و ناموس وطن با جان‌فشانی‌های خود توانستند خرمشهر را فتح کنند و باردیگر آن را جزوی از خاک ایران قلمداد کنند.

 


وی افزود: همانطور که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و به واقع این جمله بسیار درست است زیرا با آن امکانات نظامی دشمنان فقط خداوند بود که پشتیبان رزمندگان اسلام شد تا خرمشهر فتح شود.

 


ماموستا رستمی بیان کرد: خرمشهر در زمانی آزاد شد که رزمندگان اسلام در محاصره دشمنان جانانه از خاک کشور دفاع کردند.

 


امام جمعه سنندج یادآورشد: ایمان، اخلاص و رویه وحدت طلبی یکی دیگر از ارکانی بود که جوانان کشور را در راه فتح خرمشهر موفق ساخت.

 


وی افزود: در آن زمان قدرت نظامی دشمن به حدی بود که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که جوانان و نیروهای رشید ایرانی بتوانند برابر دشمن به پیروزی برسند و خرمشهر را آزاد کنند.

 


ماموستا رستمی در ادامه تصریح کرد: در آن زمان دشمن به حدی مغرور شده بود که نام خرمشهر را به المحمره تغییر داده بود و بر سردر مسجد جامع خرمشهر نوشته بودند هرگاه ایرانی‌ها توانستند المحمره را بازپس گیرند ما بصره را به آنها خواهیم داد غافل از اینکه رزمندگان ایرانی غیرت و شجاعت ایرانی را در خون خود دارند.

 


وی بیان کرد: برای آزادسازی خرمشهر نیروهای نظامی و حتی مردم عادی به صورت خود‌جوش برای دفاع از خاک وطن به میدان‌های جنگ علیه باطل آمدند و همین باعث شد که خرمشهر آزاد شود.

 


امام جمعه سنندج یادآور شد: هیچ وقت از یادها پاک نمی‌شود که نیروهای انقلاب اسلامی چگونه و در چه شرایط محاصره‌ای توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

 


ماموستا رستمی در پایان سخنان خود گفت: شهدا با خون خود خرمشهر را آزاد کردند و درس شجاعت وایمان را به دشمنان دادند که تا تاریخ ادامه دارد با نگاه چپ به خاک این مرز و بوم نگاه نکنند.

 

سوم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود

 

حجت‌الاسلام حسن ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان نیز سوم خرداد را نماد و مظهر شجاعت وجانفشانی‌های دلیرمردان و شیرزنانی دانست که با سلاح ایمان و استقامت نتیجه شیرین آن را چشیدن و در پاسداشت آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب و خودباوری در برابر تمامیت خواهی و ستمگری استکبار و رژیم بعث عراق و متحدانش ایستادند.

 


وی اعلام کرد: سوم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود؛ روزی که نصرت خداوند شامل حال دلیر مردانی شد که خداوند در دلهایشان جای داشت، همان‌ها که فرمان رهبرشان را لبیک گفته و حین جهاد اکبر، جز تسبیح معبود نگفتند و جز برای خدا، نجنگیدند و خداوند نیز به راستی نصرت را برایشان رقم زد و آن دلیر مردان خداجو، حماسه‌ای خلق کردند که ماندگار شد و هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

 


رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان اضافه کرد: به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع خرمشهر، اولین رخدادهای بعد از فتح این شهر بود؛ انعکاس خبر این پیروزی بزرگ، ایران را به وجد آورد و غرق سرور و شادی کرد و ملت ایران نماز شکر به جای آوردند و تا به امروز شیرینی این پیروزی بزرگ را ما جشن می‌گیریم.

 


حجت‌الاسلام ورهرام عنوان کرد: امیدواریم مقاومت در مقابل تجاوز گری‌های دشمن را بار دیگر در پای صندوق‌های رای و انتخابات ۲۸ خرداد تجلی بخشند تا بار دیگر به یاغیگران و متجاوزین جهان خوار، ثابت کنیم که ملت بزرگ ایران اسلامی پای باورهای اصیل خود مبنی بر استقلال، آزادی و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

 

رزمندگان ایران اسلامی افتخارات بزرگی برای کشور کسب کردند

 

استاندار کردستان ینز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که در محوطه باز ستاد فرماندهی سپاه کردستان برگزار شد، با بیان اینکه رزمندگان ما در دفاع مقدس افتخارات بزرگی برای کشور کسب کردند، افزود: این روز متعلق به همه ملت ایران از ارتشی، سپاهی و نیروهای مردمی است که چنین افتخاری را رقم زدند.

 

بهمن مرادنیا خاطرنشان کرد: هم فرمایشات امام راحل و هم منویات مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی خرمشهر، نشان از خلوص و پاکی و صداقت آن روز در وجود رزمندگان و ملت است.

 

 

به گفته استاندار کردستان، اگر امروز دشمن جرات تجاوز به کشور ما را ندارد یک بار شکست را تجربه کرده است و اقتدار و افتخار امروز نشات گرفته از افتخارات دوران دفاع مقدس است.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد: باید اینها را نسل به نسل انتقال دهیم هر چند این روز برای همیشه در تاریخ کشورمان ثبت شده و ماندگار است اما باید بیان کنیم چه دلیرمردانی در مقابل استکبار با توکل به خدا و توجه به فرمایشات رهبری ایستادند و در چنین روزی این افتخار را آفریدند.

 

 

مرادنیا خاطرنشان کرد: باید به خود ببالیم که کشورمان چنین روزهای افتخارآفرینی را پشت سر گذاشته و امروز نیز پشت سر می‌گذارد.

 

حیات ما از به هم پیوستن و همدلی ما شکل می‌گیرد

 

فرمانده سپاه کردستان نیز با بیان اینکه حیات ما و اقتدار ما از به هم پیوستن  همدلی ما شکل می‌گیرد، بیان کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط افتخار ماست که تا آخر در تاریخ کشورمان می‌ماند و با افتخار از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنیم.

 

 

سردار سید صادق حسینی با یادآوری دفاع جانانه رزمندگان از خاک کشورمان، عنوان کرد: اگر چه در گذشته بخش‌هایی از ایران تکه تکه شده بود اما در دفاع مقدس یک سانتیمتر از خاک کشور جدا نشد.

 

 

وی تصریح کرد: خرمشهر در ابتدای جنگ ۳۲ روز مقاومت کرد، زخم برداشت، نهرهایش خشک شد، کودکانش شهید شدند و نخل‌هایش سوخت، اما ایستاد، جهان‌آراها را تقدیم کرد، زخم‌ها را التیام بخشید و به همت و غیرت رزمندگان خرمشهر آزاد شد و ۱۶ هزار اسیر و ۱۹ هزار کشته از دشمن گرفتند.

 

 

فرمانده سپاه کردستان گفت: بالغ بر ۵۴۰ کیلومتر از خاک کشورمان از دست دشمن آزاد شد و این جز با تقوا و خلاقیت رزمندگان محقق نشد و خلاقیت شهید باقری و همدلی و همبستگی رزمندگان چنین افتخاری را رقم زد.

 

کد خبر 1059748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha