سوم خرداد، یادآور مقاومت مردم خرمشهر و  حماسه ای فراموش نشدنی‌ است

سهرابی، سوم خرداد را تاریخی دانست که هرگز فراموش نمی‌شود و گفت: سوم خرداد، یادآور مقاومت مردم خرمشهر و حماسه ای فراموش نشدنی‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی» امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در جمع خبرنگاران، سوم خرداد را تاریخی دانست که هرگز فراموش نمی‌شود و گفت: در این ماه روزهای ارزشمندی همچون مقاومت و فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، روز ایثار و پیروزی، روز مقاومت و پایداری، رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد را پیش رو داریم که نشان از همت و عظمت ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی عزیزمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: طی چهار دهه گذشته، علیرغم همه کاستی‌ها و مشکلات، مردم ایران همواره روزهای خوبی را در خاطر دارند؛ روزهایی که هیچ زمانی یادشان از دفتر خاطراتمان پاک نخواهد شد؛ سوم خرداد، یکی از آن روزهای ماندگار تاریخ بعد از انقلاب اسلامی و حک شده بر دل ملت ایران است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس استان فارس بیان داشت: سوم خرداد، یادآور مقاومت مردم خرمشهر و حماسه ای فراموش نشدنی‌ است، مردمانی که مهر ۵۹ به یکباره مورد هجوم دشمنانی تا بن دندان مسلح قرار گرفتند و بی آنکه از قبل آماده باشند، جان در کف اخلاص گرفته و با هر چه داشتند، صفی مستحکم در برابر دژخیمان آراستند، ملتی که ۳۵ روز مقاومت را در آن ایام سخت رقم زدند و اگرچه مجبور به ترک شهرشان شدند اما ۵۷۸ روز بعد، بازگشتند تا ضمن خونخواهی جوانمردان شهیدشان، خرمشهر را بازپس بگیرند.

سهرابی اظهار داشت: سوم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است؛ روزی که نصرت خداوند شامل حال دلیرمردانی شد که خداوند در دلهایشان جای داشت، همانها که فرمان رهبرشان را لبیک گفته و حین جهاد اکبر، جز تسبیح معبود نگفتند و جز برای خدا، نجنگیدند و خداوند نیز به راستی نصرت را برایشان رقم زد. آن دلیر مردان خداجو، حماسه‌ای خلق کردند که ماندگار شد و هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان گفت: به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع خرمشهر، اولین رخدادهای بعد از فتح این شهر بود؛ انعکاس خبر این پیروزی بزرگ، ایران را به وجد آورد و غرق سرور و شادی کرد و ملت ایران نماز شکر به جای آوردند و به اعتقاد صاحبنظران دانش نظامی، فتح خرمشهر، آغاز مرحله‌ای جدید از دوران دفاع مقدس بود، دورانی که علاوه بر انعکاس جهانی آن، ایران را در آن جنگ نابرابر، در موضع قدرت قرار داد و امیدواریم هماره این روز سترگ در دفتر هنری اهالی فرهنگ، ادب و هنر نیز با خلق آثاری ماندگار تا ابد به یادگار بماند.

کد خبر 1059765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha