راه اندازی ۱۶ مرکز واکسیناسیون در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از راه اندازی ۱۶ مرکز واکسیناسیون در استان ایلام خبر داد.

«محمد کریمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: راه اندازی ۱۶ مرکز واکسیناسیون، استقرار واحد مراقبت بهداشتی در مرز و انجام شبانه روزی نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، فعالیت شاخص همگانی از عوامل کاهش سیوع کرونا در استان ایلام بوده است.


وی گفت: خوشبختانه روند پیشگیری از کرونا در استان ایلام با رعایت پروتکل ها مهار شد و هم اکنون ۹۳ بیمار به دلیل کرونا در استان بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی  استان ایلام تصریح کرد: استقبال مردم استان برای تزریق واکسن کرونا که در ابتدا چندان مناسب نبود، هم اکنون بهبود یافته و خانواده‌ ها از این طرح ملی بخوبی حمایت می کنند.

 

وی افزود: تیرماه سال گذشته امکان بستری ۷۵ مریض در استان وجود داشت که با ارسال و تکمیل تجهیزات در آبان ماه با ۴۵۰ مریض مشکلی نداشتیم، اکنون ۹۷ تخت بیمارستانی در شهرستان های استان نیز راه اندازی شده است.

 

وی گفت: مدیریت کلینیک ویژه کرونا در کاهش ۷۲ درصدی آمار همراه با ۴۰۰ تیم رهگیری، ۱۱ تیم مراقبت در منزل و حمایت ۵۳۳ تیم بسیج بسیار کارساز بود.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد:  طرح پایلوت سبز کووید ۱۹ در ایوان با رهگیری هوشمند افراد در مرحله اول تشخیص نیز در کاهش آمار بستری و  کاهش تعداد فوتی موثر بود.

کد خبر 1060328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha