پیش بینی ۲۳۰ شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند

برقی گفت: همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۳۰ صندوق ثابت و سیار اخذ رای در شهرستان بیرجند مستقر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید برقی» امروز (۵ خرداد) در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی اظهار کرد: در دوره قبلی انتخابات، ۲۰۵ صندوق شعبه اخذ رای در بیرجند داشتیم که از ماه‌ها قبل مسائل و مشکلات دوره‌های قبلی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این تعداد شعبه با توجه به شیوع کرونا کافی نیست و افزایش این تعداد را در دستور کار قرار دادیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۲۳۰ شعبه در شهرستان بیرجند برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است، گفت: در راستای مراقبت از سلامتی و افزایش ضریب ایمنی مردم ۱۵ درصد شعبه اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به انتخابات گذشته افزایش خواهد داشت.

 

برقی ادامه داد: از این تعداد ۱۱۵ شعبه شهری و ۱۱۵ شعبه نیز روستایی خواهد بود که از تعداد شعب شهری ۱۱۰ شعبه ثابت و از شعب روستایی نیز ۳۱شعبه ثابت و مابقی شعبه سیار خواهد بود.

 

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات یک هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارت در شهرستان بیرجند کار انتخابات را انجام می‌دهند.

 

معاون سیاسی فرماندار بیرجند با بیان اینکه ۱۱۳ داوطلب در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۱۵ نفر در هیات های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند.

 

برقی تصریح کرد: همچنین تا امروز ۱۱ نفر انصراف دادند و در مجموع ۸۷ داوطلب حضور در انتخابات شوراهای شهر در بیرجند تایید صلاحیت شدند که جلسه امروز جلسه توجیهی بایدها و نبایدهای تبلیغات برای آنان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این داوطلبان از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ به مدت یک هفته یعنی تا ۲۶ خرداد برای انجام تبلیغات فرصت دارند، گفت: از  ساعت ۷ صبح ۲۷ خرداد تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

 

معاون سیاسی فرماندار بیرجند در پایان اظهار کرد: نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوارنویسی، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی، اعلام نظر شخصیت‌ها در تأیید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیت آنان، استفاده از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان از جمله ممنوعیت های تبلیغاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 1060348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha