یکی از جذاب ترین و تاثیرگذارترین گفتمان های انقلاب اسلامی، گفتمان مقاومت بوده است

رایزن فرهنگی ایران در هند در در نخستین سمپوزیوم «دیپلماسی ایثار» گفت: طی سال های پس از انقلاب اسلامی یکی از جذاب ترین و تاثیرگذارترین گفتمان های انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی، گفتمان مقاومت بوده است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌ نو در نخستین سمپوزیوم «دیپلماسی ایثار» گفت: طبیعتا طی سال های پس از انقلاب اسلامی یکی از جذاب ترین و تاثیرگذارترین گفتمان های انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی، گفتمان مقاومت بوده است که این گفتمان هم در واقع منشا تحولات و پیشرفت ها بوده و تغییر یک وضعیت بوده و هم در عرصه های بین المللی تاثیر گذارترین گفتمان بوده که توانسته تولید قدرت نرم برای جمهوری اسلامی ایران بکند که نمونه هایش را امروزه در لبنان، سوریه، یمن و فلسطین شاهد هستیم.

 

وی افزود: در خصوص نسبت این ارزش ها با توسعه فرهنگی همین نسل ایثار، یک سرمایه بزرگ اجتماعی است و نظام ارزشی ماست که اگر بخواهیم آن را معنی سازی بکنیم از طریق کاربست دیپلماسی فرهنگی می توان وارد فضای بین المللی شد تا از این گفتمان و ارزش ها بتوان به دیپلماسی بین المللی راه پیدا کرد.

 

محمد علی ربانی در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف تمدن نوین اسلامی هنجارسازی است و  تعمیم ارزش های مشترک در فرهنگ جهانی است این ویژگی های جهانی در دفاع مقدس در مفهوم فرهنگ ایثار به عنوان یک مقوله اقتدار آفرین و  تاثیر گذار در رشد بی نظیر اهداف و معنویت داشته است.

 

رایزن فرهنگی ایران در دهلی نو گفت: دنیای معاصر که با هویت رو به روست و ملت ها تشنه اینگونه ارزش های مردمی هستند،  فرهنگ ایثار سرمایه معنوی ما برای سایرین است.

 

در این نشست وی به دو مورد مهم اشاره کرد و گفت: بومی سازی به ویژه طریق تغییر مفاهیم و ابزارهای که امروز مورد توجه مخاطب است شاخه مجازی، هنر و سینما می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ ایثار داشته باشد.

کد خبر 1060349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha