توجه ویژه به برنامه های اجرای در حوزه تخصصی قرآن و نماز در همدان

احسانی گفت: امسال ۲۲ سرفصل به عنوان برنامه‌های تخصصی در حوزه قرآن، نماز و مهدویت تدوین شده که جشنواره فرهنگی هنری اذان و همایش نماز در فرهنگ و ادب فارسی، از جمله این برنامه ها در سال ۱۴۰۰ است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: عدالت فرهنگی در برنامه‌ریزی های امسال در برگزاری جشنواره های مختلف هنری و دینی مد نظر قرار گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: بر این اساس جایزه ادبی استان در تویسرکان، گردهمایی انجمن‌های ادبی در اسدآباد، جشنواره هنرهای تجسمی و شعر محلی در ملایر، جشنواره شعر طنز در نهاوند و همایش شعر عاشوراییان به میزبانی رزن برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: امسال ۲۲ سرفصل به عنوان برنامه‌های تخصصی در حوزه قرآن، نماز، عترت و مهدویت تدوین شده که جشنواره فرهنگی هنری اذان و همایش نماز در فرهنگ و ادب فارسی،  از جمله این برنامه ها در سال ۱۴۰۰ است.

 

وی عدالت محوری را از رویکردهای اصلی اداره کل عنوان کرد و گفت: در بحث عدالت فرهنگی و هنری، رویکرد مشخصی داریم و امسال اعتبار پشتیبانی و اعتبار برنامه‌های شهرستان مشخص شده و به روسای شهرستان ابلاغ خواهد شد. برنامه محور بودن از دیگر نکاتی است که در سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

احسانی با بیان اینکه فعالیت های مختلف در حوزه موسیقی، نمایش، هنری تجسمی و... سال گذشته در سطح قابل توجهی اجرا شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در امور هنری، تا پایان نیمه اول سال یک برنامه در حوزه ملی و برنامه‌هایی در سطح استان خواهیم داشت.

 

 

 

کد خبر 1060365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha