نمایشگاه شعر «پسا زبانی» در دزفول گشایش یافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برپایی نمایشگاه شعر «پسا زبانی» گفت: جریان هنری پسازبانی یک رویداد تاریخی در هنر و ادبیات ایران است که به صورت مستقل عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «نادر سعادتی فرد» امروز در حاشیه آیین بازگشایی نمایشگاه شعر پسا زبانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار در ایران است که به طور رسمی زبان و شعر فارسی به مرزهای هنرهای مفهومی ایران ورود کرده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افزود: این جریان هنری پسازبانی یک رویداد تاریخی در هنر و ادبیات ایران است که همزمان اندیشه، شعر و هنر ایران از مباحث زبانی، پست مدرن و پسا ساختارگرایی جهان عبور کرده و به جریانی مستقل تبدیل شده است.

 

وی اضافه کرد: شاید امروز به جرات بتوان گفت که شعر و هنر ایران در صد سال اخیر به تمامی مهندسی معکوس اندیشه غرب و به نوعی وابستگی به غرب بوده اما امروز با جریان مستقل پسازبانیت، جهان درست پشت سر ما است.

 

سعادتی فرد ابراز کرد: در این نمایشگاه شعرهایی از هنرمندان شاعر از جمله هرمز علی‌پور، علی باباچاهی، سعید سروش‌راد، رضا روشنی، سعید جهانپولاد و زهرا نظری‌پور، فرناز جعفرزادگان، ندا ذات، رؤیا مولاخواه، نرگس میریه و دیگر شاعران در نمایشگاه «پس از زبان» منتشر و به نمایش گذاشته شد.

 

وی تصریح کرد: این نمایشگاه پس از اجرا به یک زیرشاخه جدید از هنر و زبان در هنر مفهومی ایران تبدیل خواهد شد.

 

کد خبر 1060455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha