تهیه بیش از ۲۰۰۰ تن بذر سویا در گلستان

موسی خانی گفت: بیش از دو هزار تن بذر سویا برای کشت در استان گلستان تهیه و تدارک دیده شده است.

«علی موسی خانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برداشت کلزا و گندم در سطح استان گلستان آغاز شده و پس از آن کشاورزان برای کشت دوم که غالباً سویا، آفتابگردان و کنجد است اقدام می کنند.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در این محصولات بذر مورد نیاز برای زراعت از سوی جهاد کشاورزی تامین شده است، ادامه داد: بیش از دو هزار تن بذر سویا از ارقام کتول، سامان، امین و ساری تهیه شده است.

 

موسی خانی با بیان اینکه کشاورزان می توانند بذر مورد نیاز خود را از مراکز مجاز توزیع بذر تهیه کنند، افزود: انتظار ما این است که کشاورزان از بذرهای شناسنامه دار استفاده کنند چرا که این بذرها توسط سازمان جهاد کشاورزی گواهی شده است.

 

وی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی در استان، کشاورزان در برداشت کلزا و گندم از آتش زدن بقایای گیاهی خودداری کنند چرا که با توجه به افزایش قیمت نهاده ها این بقایا خود یک نهاده برای محصولات زراعی محسوب می شوند.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: کشاورزان برای حفظ رطوبت خاک با کمترین اقدام برای خاک ورزی و یا کشت مستقیم نسب به کشت محصولات پاییزه اقدام کنند.

 

موسی خانی تاکید کرد: چون تنش های خشکی در روند کشت تاثیر می گذارد توصیه دیگر ما به کشاورزان استفاده از کودهای پایه مثل پتاسیم و فسفاته قبل از کاشت است که باعث ریشه زایی می شود.

 

 

کد خبر 1060559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha