برگزاری انتخابات وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است

ملانوری برگزاری انتخابات را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: برگزاری انتخابات صرفاً بر عهده استانداری، فرمانداری و یا بخشداری نیست بلکه همه دستگاه ها باید در فضایی هم افزا نسبت به برگزاری انتخابات همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۵ خرداد) در نشست تخصصی مدیران کل ستادی استانداری و فرمانداران استان که با موضوع انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات بر عهده وزارت کشور و در استان بر عهده خانواده استانداری است. 

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری انتخاباتی با شکوه تصریح کرد: ما باید در کنار یکدیگر و در فضایی هم افزا، بر اساس قانون و برنامه زمان بندی شده، فرآیند انتخابات را پیش ببریم.

 

وی با اشاره به این که انتخابات بر ۴ محور سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت استوار است، گفت: ما مسئول مستقیم سلامت و امنیت انتخابات  هستیم و در این زمینه باید سوار برقانون، مجهز به اطلاعات قانونی و به روز باشیم تا انتخابات بر مدار سلامت برگزار شود. 

 

ملانوری اظهار داشت: این دوره سلامت معنای دیگری نیز دارد و باید با توجه به همه گیری بیماری کرونا انتخابات را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم.

 

وی از لزوم تأمین امنیت برگزاری انتخابات گفت و متذکر شد: تأمین امنیت برگزاری انتخابات بر عهده شوراهای تأمین استان، شهرستان ها، جامعه اطلاعاتی و... است. 

 

به گفته وی؛ خراسان جنوبی علی رغم مرزی بودن با تلاش های مسئولان حوزه امنیت، از امن ترین استان های کشور محسوب می شود. 

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث مشارکت مسئول مستقیم نیستیم اما بر اساس قانون و با رعایت اصل بیطرفی باید مردم را به مشارکت حداکثری ترغیب کنیم. 

 

ملانوری افزود: ما مسئول، کارگزار و تریبون دار نظام هستیم و باید مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنیم، چرا که مشارکت مردم نقشی اساسی در تعیین سرنوشت آنها، توسعه کشور، مبارزه با توطئه های دشمنان، پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و... دارد. 

 

وی لزوم توجه به حفظ انسجام و تقویت ثبات داخلی را در برگزاری انتخابات باشکوه پر اهمیت دانست و گفت: خیلی از جریان ها با شیطنت و پمپاژ مسائل روانی، دنبال تبدیل کردن اتفاقات کشور به پدیده های سیاسی، اجتماعی و امنیتی می باشند. 

 

استاندار خراسان جنوبی، برگزاری انتخابات را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری انتخابات صرفاً بر عهده استانداری، فرمانداری و یا  بخشداری نیست بلکه همه دستگاه ها باید در فضایی هم افزا نسبت به برگزاری انتخابات همکاری نمایند و همه اقدامات دستگاه ها در ایام منتهی به انتخابات باید هوشمندانه باشد.

 

ملانوری به لزوم اهمیت مستندسازی انتخابات اشاره کرد و گفت: فرمانداران،  بخشداران، اعضای ستاد انتخابات و همکاران در استانداری مستندسازی انتخابات را به طور جدی در دستور کار قرار دهند تا در فردای پس از انتخابات مورد بهره برداری قرار گیرد. 

 

وی به موضوع خشکسالی حاکم بر استان اشاره کرد و گفت: موضوع خشکسالی در کنار انتخابات موضوع بسیار مهمی است و با پیگیری های به عمل آمده اعتبارات خوبی برای جبران خسارت های ناشی از این پدیده از طرف سازمان بحران در اختیار استان قرار می گیرد.

 

به گفته وی؛ برای غلبه بر خشکسالی باید در کنار جذب بودجه؛ مدیریت منابع آب شرب، کشاورزی و دامداری، تأمین نهاده های کشاورزی و دامی در دستور کار قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1060626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha