خروج سفارشات چاپی از استان یکی از دغدغه های حوزه نشر است

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خروج سفارشات چاپی از استان یکی از دغدغه های اصلی ماست که به اقتصاد این بخش ضربه زده و از رونق فعالیت ها کاسته است.

«رضا رضایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در نخستین گام با مذاکره با پلیس اقتصاد استان، نامه نگاری  با متولیان در استانداری انجام شده تا بر اساس آن فاکتورهای خارج از استان از سوی ذی حسابان تسویه نشود.

 

 

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: با توجه به این رویکرد از مدیران شهرستانی هم مکاتبه با فرمانداری ها برای جلوگیری از خروج فعالیت های چاپ و نشر از شهرستان، مطالبه شده است.

 

 

رضایی گفت: در حد بضاعت فعالیت انتشاراتی ها، فعالیت ها باید در سطح استان انجام شود.

 

 

وی با اشاره به در دست تهیه بودن شناسنامه دستگاه های چاپ استان گفت: طرح صنعت چاپ با دو رویکرد صنعتی و هنری تعارضی برای دستگاه های  متولی صنعت و هنر در حوزه تسهیلات ایجاد کرده که باید اصلاح شود.

 

 

رضایی، از استقبال 23 نفر از فعالان حوزه نشر برای تسهیلات پیشنهادی خبرداد و گفت: سالانه یک میلیارد ریال اعتبار برای خرید تازه های نشر اختصاص می یابد که انتشاراتی های استان می توانند از آن برخوردار شوند.

 

 

 

 

کد خبر 1060743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha