فرماندار انزلی خواستار نظارت دقیق تر بر سواحل شد

میرغضنفری با بیان اینکه انزلی ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد و بخش عمده ای از درآمد مردم وابسته به ورود مسافران است گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا باید بر سواحل نظارت دقیق تری شود در غیر اینصورت در تعطیلات پیش رو با مشکل مواجه می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی ،«اسماعیل میرغضنفری» امروز (پنجشنبه، 6 خرداد) در جلسه ستاد کرونای شهرتان بندرانزلی این شهرستان گفت: در حوزه سیاست های اجرایی مواضعی را در راستای همکاری بانک‌ها با اصناف و بازاریان اعلام می کنیم اما آنچه در عمل پیاده می شود با سیاست های اتخاذ شده حاکمیت مغایر است. خواستار همراهی و مساعدت بانکها برای به تاخیر انداختن اقساط، تحمل و تعامل بیشتر با اصناف شدیم ولی اکثر بانکها عنوان می کنند در سامانه آنها این سرفصل تعریف نشده است.

 

فرماندار بندرانزلی تاکید کرد: از بازاریان و اصناف پس از تعطیلات نوروزی خواسته شد براساس رنگبندی به مدت دو هفته کسب و کار خود را تعطیل کنند در صورتیکه بانک‌ها دو روز هم چک های آنها را نگه نداشتند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه مالیات ها افزایش یافته و عدم توجه بانکها به تاخیر در بازپرداخت تسهیلات و برگشت چکها، چگونه می توان از واحدهایی که دو هفته کار نکرده اند و بخش عمده ای از آنها مستاجر هستند انتظار داشته باشیم دیون خود را پرداخت کنند.

 

وی گفت: شرمنده دستفروشی هستیم که می خواهد محصول خود را در بازار بفروشد و به دلیل محدودیتها نتوانستیم برای آنها کاری انجام دهیم.

 

میرغضنفری تصریح کرد: در انزلی مانند سایر شهرستانهای استان در ایام تعطیلات شاهد تردد پلاک های غیر بومی دارای برگه تردد هستیم درحالیکه این برگه ها باید در صورت ضرورت صادر می شد. ما بیش از خودروهای بومی این شهر برگه تردد صادر کرده ایم و متاسفانه عامل بازدارنده ای نیز وجود ندارد و این درحالیست بخشی از مردم به دلیل نوع حرفه خود مجبور به تردد در شهر هستند. بسیاری از مردم انزلی در بندر، منطقه آزاد و بخش‌های درمانی فعالیت دارند لذا در طرح محدودیت های شبانه باید بازنگری صورت گیرد.

 

وی گفت: برخی مشاغل نیز مانند اجرای زنده موسیقی در انزلی به دلیل محدودیت های کرونایی قادر به فعالیت نیستند و افرادی که در این حرفه مشغول اند در حال حاضر با مشکلاتی روبرو هستند.

 

*بالغ بر ۸ هزار نفر در انزلی واکسینه شدند

«بابک صیاد» نیز در این جلسه گفت: تا کنون هشت هزار و ۷۵۵ نفر در انزلی واکسینه شدند که از این تعداد هفت هزار و ۹۶۶ نفر واکسن نوبت اول و ۷۸۹ نفر واکسن نوبت دوم خود را دریافت کردند.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی با بیان اینکه پنج هزار و ۳۶۹ نفر از سالمندان بالای ۷۰ سال این شهرستان واکسینه شدند، تصریح کرد: از ۱۰ هزار نفر از جمعیت سالمند ثبت نام کننده در سامانه سیب شبکه بهداشت، ۶۰ درصد واکسینه شدند.

 

وی با تاکید بر ثبت نام گروه های اعلام شده برای دریافت واکسن کرونا در سامانه سیب افزود: شهرستان بندرانزلی ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۲۸ هزار نفر در سامانه سیب ثبت نام کرده اند؛ از مردم فهیم انزلی می خواهیم در این سامانه ثبت نام کرده و طبق نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

صیاد اظهارکرد: انزلی دو پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دارد که در پایگاه تجمیعی پارک شهید دوربین پارکینگ مناسب جهت واکسیناسیون در خوردو برای افراد کم توان وجود دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: طبق ظرفیت اعلام شده باید روزانه ۲۲۰ نفر را واکسینه کنند و این درحالیست که شبکه بهداشت انزلی روزانه به حدود ۵۰۰ نفر واکسن تزریق می کند.

 

*غربالگری 85 درصد از جمعیت انزلی در طرح شهید سلیمانی

«مهدی صفاتی» نیز در این جلسه اظهارکرد: در طرح غربالگری شهید سلیمانی ۱۱۷ هزار و ۱۵۶ نفر ( ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان ) توسط نیروهای بسیج و سپاه با کمک و همراهی شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر انجام شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه انزلی تصریح کرد: در طرح جواد الائمه هشت طرح ویزیت رایگان در هشت منطقه کم برخوردار برگزار شد و با هماهنگی داروخانه ها بیماران دارو رایگان دریالت کردند.

 

وی با بیان اینکه مردم انزلی سال گذشته سپاه انزلی بالغ بر ۲ میلیارد تومان از کمک های مردمی را در قالب کمک های مومنانه بین اقشار کم برخوردار توزیع کرد خاطرنشان ساخت: در طرح شهید سلیمانی با راه اندازی آشپزخانه سیار غذای گرم روزانه و بسته های معیشتی بین افراد کم برخوردار توزیع شد.

 

کد خبر 1060881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha